Revisie of nieuw

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor Hooveld960 » 31 Jul 2019, 13:51

Omdat ik graag goed voorbereid ben heb ik afgelopen winter eens een aantal offertes gevraagd bij wat bedrijven voor een revisie van mijn motor Peugeot DTN62.
Daar kwamen verrassende prijzen uit. Over het algemeen al gauw rond de 10 mile, soms nog daarboven. Ik heb wel gevraagd naar een prijs inclusief uitbouwen en weer inbouwen. Verrassende winnaar qua prijs was Drinkwaard. Die offreerde mij twee prijzen, nl. revisie van de oude Peugeot of als alternatief een nieuwe Mitsubishi. Die zou dan inderdaad iets lager in pk's worden geleverd. De prijs die men vroeg kwam uit op bijna 9000 euro. Dat viel mij mee. Dat was inclusief alles, ook een testvaart. Wel moest ik mijn oude motor inruilen daarbij. Maar das geen probleem, wat moet ik er nog mee. Moet zeggen dat ik dit wel in mijn achterhoofd hou mocht mijn motor binnen nu en een paar jaar de geest geven.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor kajoe » 31 Jul 2019, 13:56

bij ons was het een euronorm motor .toen ik voor de keus stond dacht ik weer aan een akkefietje van vroeger een collega wou er een andere motor in het schip er stond een fiat in dus op aanwijzing van iemand naar Delfzijl daar zat vroeger een leverancier die gereviseerde motoren leverde nou dat heeft hij geweten na een paar maand de zaak in de soep inspectir van de verzekering bleek dat er een spuit revisie was toegepast (nieuwe verf aan de buitenkant en schoon aan de binnenkant ,daarna is hij naar den oever gestapt en een nieuwe 6cil Scania er in daardoor mijn beslissing .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor bassie77 » 31 Jul 2019, 18:20

Dank allemaal voor de vele reactie. Ik moet zeggen dat mijn voorkeur ook naar nieuw gaat, maar er zit toch een aanzienlijk prijsverschil tussen revisie (met keurrapport etc) en een nieuwe (niet chinese) motor. (ongeveer dubbel)
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor Hooveld960 » 31 Jul 2019, 18:39

Bassie77 dan ben ik toch erg benieuwd wat voor prijzen jij voor de revisie geoffreerd hebt gekregen? Zou je dat met ons willen delen?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor bas » 31 Jul 2019, 18:43

Als we dan toch bezig zijn dan ben ik wel benieuwd naar de werkzaamheden die bij de revisie uitgevoerd worden en wat voor en welke onderdelen er gebruikt worden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor bassie77 » 31 Jul 2019, 19:06

Ik heb weinig geheimen :), ik heb zelfs twee prijzen en die ontlopen elkaar niet veel. Het betreft een volledige revisie, nieuwe bussen, zuigers, lagers etc. Voor een bedrag van ± Euro 8.000. Hierbij moeten we rekening houden met het feit dat er geen onderdelen zoals krukas of nokkenas echt beschadigd zouden zijn.
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor bas » 31 Jul 2019, 19:52

Dat valt me echt alles mee, had ik niet verwacht.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor Amersfow » 31 Jul 2019, 20:10

Nou, dan zou ik het wel weten. Mooi nieuw met simpele mechanische koppeling en nieuwe schroef; https://www.drinkwaard.com/scheepsmotor ... ishi-s4l2/
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1839
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor ad gevers » 31 Jul 2019, 22:23

Inderdaad, ik sluit me bij Amersfow aan, vier jaar geleden, mijn Indenor laten vervangen door een Craftsman van Drinkwaard,
varen sindsdien probleemloos.
ad gevers
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 18:24
Woonplaats: NULAND
ligplaats: Lith
info:

Re: Revisie of nieuw

Berichtdoor bas » 31 Jul 2019, 23:38

https://www.drinkwaard.com/scheepsmotor ... ishi-s4l2/

Van 120 pk terug naar 42pk? das wel erg overdreven denk ik
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten