Koeling problemen nieuwe boot

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Koeling problemen nieuwe boot

Berichtdoor 'thof » 01 Aug 2019, 14:40

Bas,

Je hebt gelijk. Eerst maar eens goed schoonmaken, er vanuit gaande dat het systeem ooit goed gewerkt heeft. De eigenaar van onze boxen wil best tussendoor de boot er een keer uithalen en weer terug het water in. Bij een vereniging schijnen ze dat maar eens per jaar te doen dus zou het wat lastig zijn in verband met optrommelen van gecertificeerde mensen en hijsmiddelen keuring enzo.

Gr. Rob.
'thof
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 29 Jul 2019, 06:54
ligplaats: Vlaardingen
info: Knikspant kruiser, 8.5x2.8mtr, geen idee welke werf het ding gebouwd heeft.

Re: Koeling problemen nieuwe boot

Berichtdoor quichot » 02 Aug 2019, 08:53

De pijpenbundel zelf is van een koperlegering waar schelpdiertjes een hekel aan hebben. Ik zie daar bij werfbeurten eigenlijk niets van. De bak zelf schraap ik wel weer zo schoon mogelijk voordat die weer in de antifouling gaat. De pijpenbundel laat ik uiteraard kaal.

Inderdaad zou je zeggen dat brokjes piepschuim niet kunnen zinken, dus niet in die bak kunnen komen. Toch gebeurt dat. Ik denk omdat je er overheen vaart, waarbij die brokjes tegen het vlak mee naar achteren rollen. Misschien dat een platbodem daar wat meer last van heeft. Zit er eenmaal zo'n brokje klem in de overstort, dan blijft alles waar je overheen vaart daarachter hangen.
Ik zag vaak nadat ik het piepschuim had weten kapot te porren, dat er eerst een sliert piepschuimkorreltjes naar buiten stroomde, gevolgd door takjes en eendekroos.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten