Bericht door Jeroen79 » di 03 jul 2012, 08:56
Heren,
Iemand ervaring met een SABB 2GGR?
Na een volledige overhaal (erkent sabb dealer) loopt hij weer als een zonnetje (nieuwe lagers/nokkenas, nieuwe voeringen, zuigers etc..)
Situatie bij mij aan boord. Motor heeft een kielkoeler en droge uitlaat.
De verschillende manuals van SABB die ik online kan vinden spreken elkaar nogal tegen.. varierend van 55 gr max (zal wel direct gekoeld zijn) tot alarmering bij 94 gr.
Ik begrijp dat de thermostaat opent bij 55gr en volledig open staat bij 75 gr.
Tijdens het varen loopt de temperatuur langzaam op naar 85 gr en na een half uur begint hij zelfs weer te zakken richting de 80. Thermostaat is gecontroleerd bij de overhaal en werkt ook naar behoren.
Mijn dealer durfde het niet met zekjerheid te zeggen, maar het zou geen kwaad kunnen volgens hem..Mijn vraag is.. Kunnen deze motoren gewoon 85-90 graden hebben of mag hij echt die 75 niet paseren?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!