Koelvloeistof

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:04

Bericht door Wim Niessen » wo 04 jul 2012, 10:33

Bij het aftappen van koelvloeistof was ik verbaasd dat de koelvloeistof een zwarte kleur had maar ik dacht dat dat wel goed zou zijn. Nu de vloeistof enkele dagen in kunsstof flessen staat oogt de vloeistof groen maar op de bodem ligt zwart bezinksel. Bovenop drijven oranjekleurige kleine schilfertjes en bovenin de flessen is de binenkant oranje gekleurd.
Al met al lijkt dit mij niet goed. Of vergis ik me?

Ter aanvulling: mijn motor is nieuw.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Stylerider » 04 Dec 2013, 23:06

Bericht door Stylerider » wo 04 jul 2012, 13:30

Groen en oranje zijn complementaire kleuren en geven tesamen grijs (donkergrijs = zwart)

Vraag blijft: wat is het oranje spul, en waar komt het vandaan?

Is er ook iets te zien aan de olie?
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor stentor950 » 04 Dec 2013, 23:07

Bericht door stentor950 » wo 04 jul 2012, 15:59

Aangezien ik bij aankoop van de boot geen idee had van de ouderdom van de koelvloeistof, heb ik deze afgelopen winter vervangen. De kleur was bruin. Het had daarna ook een mooie blauwe kleur. Op advies van Hans van Vuuren, heb ik er Baer leaks aan toegevoegd. Nu heeft het weer een bruine kleur, maar ik weet zeker dat het goed is en hoef ik er de komende 5 jaar niet meer naar te kijken.

Vraagje; Hoelang zat de koelvloeistof erin?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 04 Dec 2013, 23:07

Bericht door vuuren1 » wo 04 jul 2012, 23:50

Wim Niessen schreef:
Bij het aftappen van koelvloeistof was ik verbaasd dat de koelvloeistof een zwarte kleur had maar ik dacht dat dat wel goed zou zijn. Nu de vloeistof enkele dagen in kunsstof flessen staat oogt de vloeistof groen maar op de bodem ligt zwart bezinksel. Bovenop drijven oranjekleurige kleine schilfertjes en bovenin de flessen is de binenkant oranje gekleurd.
Al met al lijkt dit mij niet goed. Of vergis ik me?

Ter aanvulling: mijn motor is nieuw.




Wim, het moet niet gekker worden...
Je hebt gelijk: Dit klopt niet.

Het zou een typisch voorbeeld kunnen zijn van het toepassen van gewone koelvloeistof i.c.m. een for-life koelmiddel (vanaf de G12 aanduiding).
Dat werkt niet samen, sterker nog: Het wordt oorlog tussen beide middelen en dan gaat het op zwart...

(ik kan niet meer volgen waar jij allemaal mee bezig bent maar het is één grote puinhoop)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:11

Bericht door Wim Niessen » do 05 jul 2012, 00:11

Wim, het moet niet gekker worden...
Je hebt gelijk: Dit klopt niet.

Het zou een typisch voorbeeld kunnen zijn van het toepassen van gewone koelvloeistof i.c.m. een for-life koelmiddel (vanaf de G12 aanduiding).
Dat werkt niet samen, sterker nog: Het wordt oorlog tussen beide middelen en dan gaat het op zwart...

(ik kan niet meer volgen waar jij allemaal mee bezig bent maar het is één grote puinhoop)[/quote]


Kijk Hans, waar ik mee bezig ben of liever gezegd was is het volgende: je gaat naar een leverancier waarin je veel vertrouwen hebt en waarvan je bijna zeker weet dat er voldoende kennis aanwezig is. Het begint dan met te late levering, VDO toerentellers die met mijn motor niet overweg kunnen (kan de leverancier niets aan doen), eindeloos vragen om stekkers, eindeloos vragen naar het aangepaste elektrische schema van de motor (blijkt niets aan verandert te zijn), verkeerde sensoren monteren etc.
De vraag is dus waar de leverancier mee bezig is.
Vraag is ook of er nog bedrijven zijn die zaken goed afhandelen.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 04 Dec 2013, 23:12

Bericht door vuuren1 » do 05 jul 2012, 00:22

Het is of lijkt een hopeloze zaak..
Ik snap er ook toenemend niks meer van.

Kennelijk ben jij een onmogelijke klant waar de leverancier ziek van is geworden?
Of de leverancier heeft dingen verkeerd ingeschat?

In elk geval ben jij consument en kan je de leverancier houden aan zijn afspraken.
Ofwel, alle technische vragen die je hier stelt zijn feitelijk overbodig omdat je dat met je leverancier moet kunnen oplossen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:14

Bericht door Wim Niessen » do 05 jul 2012, 00:26

vuuren1 schreef:
Het is of lijkt een hopeloze zaak..
Ik snap er ook toenemend niks meer van.

Kennelijk ben jij een onmogelijke klant waar de leverancier ziek van is geworden?
Of de leverancier heeft dingen verkeerd ingeschat?

In elk geval ben jij consument en kan je de leverancier houden aan zijn afspraken.
Ofwel, alle technische vragen die je hier stelt zijn feitelijk overbodig omdat je dat met je leverancier moet kunnen oplossen.



Ik denk dat de leverancier belangrijkere dingen te doen had. Getuige het niet of heel laat reageren op vragen. Dit waren veel vragen maar steeds dezelfde!!!!
Het feit dat ik hier technische vragen neer leg en mij ook elders informeer is het gevolg van het afnemend vertrouwen in mijn leverancier.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Stylerider » 04 Dec 2013, 23:15

Bericht door Stylerider » do 05 jul 2012, 09:15

Wim, even ter opfrissing van mijn geheugen... Ik meen me te herinneren van het oude forum: Had je niet eerst een Peugeot Indenor die rot was?
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:16

Bericht door Wim Niessen » do 05 jul 2012, 11:36

klopt Stylerider
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor reijmerink » 04 Dec 2013, 23:17

Bericht door reijmerink » do 05 jul 2012, 20:17

wat is je probleem? doorspoelen, nieuw er in en kijken over 3 maanden....je bent een beetje van... mamma help.....zeer vriendelijke groeten frits reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten