Bericht door vuuren1 » do 05 jul 2012, 21:04
Wim,
Het is opgeteld nogal triest en er zijn zeker leveranciers die het wel goed doen. Ik had dat van deze leverancier eerlijk gezegd ook verwacht.
Zelf heb ik onlangs 2 aannemers in huis bezig gehad en in beide gevallen deugde er veel niet.
Als je dat dan aan de orde stelt volgt er veel geblaat en er wordt uiteindelijk niks opgelost.
Bij de laatste heb ik zo'n 35 uur meegewerkt en de kosten liepen hoger op dan hij had ingeschat als hij het alleen zou doen.
Geen wonder dat er zoveel omvallen, er zijn kennelijk veel te veel knoeiers die helemaal niet zakelijk zijn en/of (dus) in het nauw zitten.
In geval van jouw leverancier zal er ook wel iets loos zijn wat als reden had dat men jou als klant gewoon liet zitten.
Wellicht had je alles al betaald en dan gaan anderen meestal voor als de geldworst nog voor hun neus hangt?
Als je een geschil hebt met een aangesloten leverancier zou je deze mannen kunnen benaderen:
Vereniging Importeurs Verbrandingsmotoren
Postbus 190
2700 AD ZOETERMEER
T: 088-4008548
F: 088-4008401
E viv@fme.nl
Er zit eigenlijk niks anders op dan je koelsysteem zelf helemaal af te tappen (uit mijn hoofd zit er aan stuurboord achter aan de motor een aftapplug) en tap ook de koeler af (mogelijk staat deze procedure in de manual omschreven).
Dan wel 3x met schoon water spoelen en goed aftappen.
De aftapplug in het blok de laatste keer met teflontape en/of een vloeibare pakking monteren.
Daarna de boel vullen met long-life koelvloeistof en bij het proefdraaien het niveau in de gaten houden omdat er nog lucht uit kan komen.
@Frits,
Wim heeft al vele hobbels moeten nemen en ik snap heel goed dat hij er een beetje moedeloos van is geworden.
Hij vraagt aan een leverancier een maatpak samen te stellen wat hij alleen zelf moet aantrekken en misschien nog wat knopen aan moet naaien, hij krijgt een pak van de verkeerde maat en de knopen zijn er niet bij en komen ook niet..