Koelvloeistof

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 04 Dec 2013, 23:19

Bericht door vuuren1 » do 05 jul 2012, 21:04

Wim,

Het is opgeteld nogal triest en er zijn zeker leveranciers die het wel goed doen. Ik had dat van deze leverancier eerlijk gezegd ook verwacht.
Zelf heb ik onlangs 2 aannemers in huis bezig gehad en in beide gevallen deugde er veel niet.
Als je dat dan aan de orde stelt volgt er veel geblaat en er wordt uiteindelijk niks opgelost.
Bij de laatste heb ik zo'n 35 uur meegewerkt en de kosten liepen hoger op dan hij had ingeschat als hij het alleen zou doen.
Geen wonder dat er zoveel omvallen, er zijn kennelijk veel te veel knoeiers die helemaal niet zakelijk zijn en/of (dus) in het nauw zitten.

In geval van jouw leverancier zal er ook wel iets loos zijn wat als reden had dat men jou als klant gewoon liet zitten.
Wellicht had je alles al betaald en dan gaan anderen meestal voor als de geldworst nog voor hun neus hangt?

Als je een geschil hebt met een aangesloten leverancier zou je deze mannen kunnen benaderen:
Vereniging Importeurs Verbrandingsmotoren
Postbus 190
2700 AD ZOETERMEER
T: 088-4008548
F: 088-4008401
E viv@fme.nl

Er zit eigenlijk niks anders op dan je koelsysteem zelf helemaal af te tappen (uit mijn hoofd zit er aan stuurboord achter aan de motor een aftapplug) en tap ook de koeler af (mogelijk staat deze procedure in de manual omschreven).
Dan wel 3x met schoon water spoelen en goed aftappen.
De aftapplug in het blok de laatste keer met teflontape en/of een vloeibare pakking monteren.
Daarna de boel vullen met long-life koelvloeistof en bij het proefdraaien het niveau in de gaten houden omdat er nog lucht uit kan komen.

@Frits,
Wim heeft al vele hobbels moeten nemen en ik snap heel goed dat hij er een beetje moedeloos van is geworden.
Hij vraagt aan een leverancier een maatpak samen te stellen wat hij alleen zelf moet aantrekken en misschien nog wat knopen aan moet naaien, hij krijgt een pak van de verkeerde maat en de knopen zijn er niet bij en komen ook niet..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor reijmerink » 04 Dec 2013, 23:20

Bericht door reijmerink » do 05 jul 2012, 22:30

wim, excuus dat ik mij niet realiseerde dat je wellicht een pak aangenaaid kreeg,,sorry..hans, je bent echt een moderator...lang leve het forum, vr grtn frits reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:21

Bericht door Wim Niessen » do 05 jul 2012, 23:22

reijmerink schreef:
wim, excuus dat ik mij niet realiseerde dat je wellicht een pak aangenaaid kreeg,,sorry..hans, je bent echt een moderator...lang leve het forum, vr grtn frits reijmerink


Sympathiek Frits. Weet je, ik ben al behoorlijk wat tijd aan het tobben en kom slechts zeer moeizaam vooruit. Heb het gevoel dat ik een trein voort aan het duwen ben die tegen een stootblok staat.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor vuuren1 » 04 Dec 2013, 23:21

Bericht door vuuren1 » do 05 jul 2012, 23:36

Wim,

Ik ben vanaf vandaag weer een poosje in de buurt (Maassluis).
Wel met een redelijk gevulde agenda maar als je wilt maak ik, zoals je weet, tijd voor je vrij.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Stylerider » 04 Dec 2013, 23:22

Bericht door Stylerider » vr 06 jul 2012, 09:06

Wim, ben benieuwd wat er met die Indenor is gebeurd. Heb je hem nog of is ie in de schrootbak terecht gekomen? (kan o.a. nog een toerenteller gever gebruiken).
Ik heb die van mij nog maar wat opgekalefaterd, lijkt het nu goed te doen.

Groet, Bas
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Koelvloeistof

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Dec 2013, 23:24

Bericht door Wim Niessen » vr 06 jul 2012, 10:41

Bas,
Ik heb niets meer van mijn oude Indenor
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten