Daf monteur

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Daf monteur

Berichtdoor RuudM » 09 Mei 2019, 22:23

Een kleine opmerking van mijn zijde
Volgens mij staat er een foutje bij de diesel dokter.

De firing order van een 6 cilinder is volgens mij 1 5 3 6 2 4.
(Is mij ook maar geleerd) en volgens mij is dit bij 6 cilinder altijd de enige volgorde

De diesel dokter heeft de 2 en de 4 omgedraaid
Dus 1 5 3 6 4 2. Kan deze ook?

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Daf monteur

Berichtdoor stefan » 10 Mei 2019, 07:16

Moet inderdaad 1 5 3 6 2 4 zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=rRqpSWZ0m4k
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Daf monteur

Berichtdoor bas » 10 Mei 2019, 07:46

Afhankelijk van de fabrikant zijn er verschillende onstekingsvolgorden mogelijk voor 6 lijn motoren.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Daf monteur

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mei 2019, 08:57

Klopt Bas er zijn 4 mogelijkheden wat de ontsteekvolgorde betreft,mijn Fiat Iveco heeft ook 153624 ik denk wel dat deze volgorde veel voorkomt
Onze Iveco is eigenlijk net een Daf, beetje andere klepspeling 0,25mm en hij rookt niet.
En als je niet rookt word je ouder :D :D
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Daf monteur

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Mei 2019, 12:02

[quote="RuudM]
De firing order van een 6 cilinder is volgens mij 1 5 3 6 2 4.
(Is mij ook maar geleerd) [/quote]
O is jou dat zo geleerd?
Sinds wanneer heeft een diesel een ontstekingsvolgorde?
Een diesel heeft een inspuitvolgorde,want er wordt bij een diesel niets ontstoken.
Diesel ontbrand namelijk zelf onder hoge druk.

Even bij de les blijven RuudM.
Het gaat hier om een DAF 615 diesel, en geen Chevrolet Camaro motor met een 6 cil benzine slurper.
Instructies DAF.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... Nib9zzTR2N
Noordvaarder
 

Re: Daf monteur

Berichtdoor RuudM » 10 Mei 2019, 12:20

Wiebren,

firing order zie ik als verbrandings volgorde maar is als het niet goed is. je bent nooit te oud om te leren

wel vreemd dat iedereen begrijpt wat ik bedoel, op een na...

gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Daf monteur

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mei 2019, 13:20

Zelfs ik begrijp het Ruud
Gr René
Klaver vier
 

Re: Daf monteur

Berichtdoor Marie Christina » 10 Mei 2019, 13:22

Kom op Wiebren,

Je pakt Ruud nu op woorden.
Dat is een beetje flauw.
Je begrijpt best dat met ontsteking bedoeld wordt: het moment dat het brandstofmengsel "poef" doet.
Met of zonder bougie.
Of dat nu benzine, LPG, of diesel is maakt niet uit in het begrip 'ontstekingsvolgorde'.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Daf monteur

Berichtdoor aquanaut » 10 Mei 2019, 14:20

Wat MC zegt;

firing order = ontbrandingsvolgorde.
Oftewel in welke volgorde de arbeidsslagen elkaar opvolgen.

Het doet er hierbij niet toe of de ontbranding ontstaat door ontsteking of inspuiting.

Firing order is universeel voor alle type zuigermotoren.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Daf monteur

Berichtdoor Roelof » 10 Mei 2019, 16:55

't jonge, jonge, jonge,,,,,,,,,,,,,,,

Nogmaals: Graag de afzeik kleppen permanent gesloten houden en opbouwend de TS van correcte informatie voorzien.

@ Rene
Idd voeg ik weinig toe aan wat jij al had medegedeeld.
Echter, omdat het afzeik gehaalte belangrijker lijkt te zijn dan de vraag van TS heb ik geprobeerd om aanvullend te reageren. Van de andere kant heb ik geprobeerd om duidelijk te maken waarom je bij het kleppenstellen de som van 7 kunt hanteren. Hoop dat dit een bijdrage is geweest.

No hard feelings :)

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten