Verheij omkeerbare schroef

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Verheij omkeerbare schroef

Berichtdoor maupie » 27 Apr 2019, 17:34

Ik heb een motorjachtje uit de jaren 60 gekocht met een Ford 3.6L diesel en een Verhey omkeerbare schroef installatie.

Nu lekt deze laatste nogal wat olie en was ik op zoek naar enige documentatie en tekeningen van de Verhey keerschroef en of er meer mensen zijn die deze oude techniek in ere houden.

Ik kan via google enkel wat informatie vinden van het Leids dagblad waarin een advertentie staat van de Verhey fabriek in Ossenzijl. Ook al informatie geprobeerd in te winnen via het scheepvaartmuseum in Rotterdam en heel vriendelijk geholpen maar helaas geen tekeningen of verdere info waar te zoeken.

In ieder geval bedankt en hoop wat verder te komen.
maupie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 Apr 2019, 17:11
ligplaats: Middelburg
info:

Re: Verheij omkeerbare schroef

Berichtdoor Roelof » 27 Apr 2019, 18:58

Hallo Maupie,
Welkom op het forum.

Als de fabrikant van de keerkoppeling niet meer bestaat, dat zou ik een bedrijf zoeken welke niet merkgebonden is en koppelingen repareert en reviseert. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar er zijn genoeg bedrijven welke service geven en niet merkgebonden zijn.
Oriënteer je wel goed van te voren want er schijnt nog wel kaf tussen het koren te zitten.

Succes,
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten