Hydraulisch stuurprobleem

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor pascall » 29 Apr 2019, 21:27

Ff een plaatje van onze eigen situatie, ook bij ons zit de cilinder onder de liever gemonteerd.


Afbeelding

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 29 Apr 2019, 21:37

Het maakt niet uit of het oog boven of onder de liever zit,het gaat er om dat het mooi in lijn staat,en dat staat het volgens mij niet
Wil je dat goed zien moet je een foto van vooraf hebben,zo is het gokken
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor pascall » 29 Apr 2019, 21:56

Klaver vier schreef:Het maakt niet uit of het oog boven of onder de liever zit,het gaat er om dat het mooi in lijn staat,en dat staat het volgens mij niet
Wil je dat goed zien moet je een foto van vooraf hebben,zo is het gokken
Gr René ( klaver vier)


Dat bedoel ik ook te zeggen, door de cilinder er onder te plaatsen strookt hij beter.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor henkvd » 30 Apr 2019, 20:14

Van TS is het laatste stuk gewoon krom, heb ook het idee dat de cilinder basis ook verzet is geweest. Zolang de cilinder niet enorm wrikt zal het allemaal nog best mee kunnen vallen bij het sturen van boord naar boord, zou TS zelf moeten bekijken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 01 Mei 2019, 13:30

Afbeelding

Hierbij de foto die ik heb gemaakt na het verplaatsen van cilinder op liever.
Nu is de roerstand beter eerst was het zo dat via de roerstandmeter gekeken moest worden hoever we naar bb of sb draaiden omdat voordat de meter gemonteerd was de slag naar bb of sb zowat 70 gr was en dan ook slecht reageerde .
Nu is het dat de maximale slag naar bb of sb 45 gr is en ik meen gelezen te hebben dat dat ook het beste reageert op je roer.Dit is ook de maximale stand van de roerstand aangever.
Waarom het voorheen anders zat weet ik niet de boot hebben we 4 jaar in ons bezit en wij hebben er nooit niks aan verandert tot nu toe dan.
We merken dat het nu beter zit en reageerd eindstand aangever is ook eindstand cilinder .
Waarom de kogel op de cilinder krom is ? hij schaafde nergens tegen aan dat hij krom is geduwd of getrokken geloof ik niet daar is het te dik materiaal voor er zal destijds wel bewust voor gekozen zijn .

Voor ons is het goed zo natuurlijk zijn er betere situaties zoals voorheen werd getoond maar voor nu moeten we het doen zoals het is anders zijn dat te ingrijpende en kostbare maatregelen gr Angelino
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor henkvd » 01 Mei 2019, 18:31

Krom zijn is mogelijk na aan de grond lopen veroorzaakt, helemaal normaal is het in ieder geval niet, maar kan zo te zien geen kwaad ook, zolang van boord naar boord sturen, de cilinder niet in een onmogelijke hoek gaat staan ( lijkt me hier niet aan de orde ) dan is dat maar zo. Aan de gaten te zien heeft de cilindervoet eerst meer naar achteren gezeten, dat was een niet voor de handliggende plek.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 01 Mei 2019, 19:42

1 ding is zeker zo zit het veel beter,dit is ook wat ik bedoelde.
Slim dat je het hebt veranderd
GrRené ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Hans van Zijl » 01 Mei 2019, 20:31

Hallo,

Ziet er inderdaad een stuk beter uit.

Ik had wel even dat oog van de cilinderstang los gehaald en gekeken of de stang van de cilinder nog recht is en er geen breukje in zit. Een nieuw recht oog zal je de kop niet kosten en als er iets breekt onder het varen ben je stuurloos. Brrr.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor henkvd » 01 Mei 2019, 20:38

Schroefdraad van de cilinder wat in het oog zit zal ook krom zijn, denk als het niet wrikt, lekker laten zitten, terug buigen lijkt me geen goed idee.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 01 Mei 2019, 21:47

Het is niet het oog maar de stang waar het oog opzit,die is krom.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten