Hydraulisch stuurprobleem

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 22 Apr 2019, 12:22

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo ziet de situatie eruit dus geen terugslag klep misschien dat die er op de stuurpomp ingebouwd zit ?
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 22 Apr 2019, 12:23

Afbeelding
sorry zag dat er een dubbel geplaatst was
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor henkvd » 22 Apr 2019, 13:44

Bij de bovenste pomp gaat het in ieder geval niet goed, dat je het roer dan kan tegen houden duit op lekkage tussen pers en zuig bij de bovenste pomp. Op de onderste pomp heb je dat nml niet.
Wat is er met het oog op de stuurcilinder gebeurd ? die is wel erg krom.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4469
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 22 Apr 2019, 14:08

Dat vermoeden heb ik nu ook dat in de bovenste pomp lekkage zit ik heb hem gedemonteerd en moet gaan zoeken welk bedrijf hier in thuis is (dus als iemand suggesties heeft ?) die dat kunnen onderzoeken.waarom dat de stuurcilinder krom loop weet ik niet het was toen we de boot kochten al zelf heb ik alleen de roerstandgever er bij geplaast.
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor bas » 22 Apr 2019, 15:04

Dat vierkante blok op de laatste foto zijn je kleppen overigens.
Wellicht kun je de onderste en bovenste pomp eens uitwisselen om er zeker van te zijn dat het het in de pomp zit.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Klaver vier » 22 Apr 2019, 15:11

Het lijkt mij dat hij op de liever ook wel heel veel kracht moet leveren zo dicht zit de pomp op het hart van het roer aangesloten
Ik zou bijna verwachten dat de pomp op de plaat van de roerstandgever moet zitten,zo dichtzit hij op het hart.
Maar als dat altijd zo heeft gezeten moet dat goed gaan denk ik.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 23 Apr 2019, 08:19

Bas dat zou ook nog een optie kunnen zijn maar heb de pomp eraf en ben nu even aan het uitzoeken waar ik hem kan laten onderzoeken.

Klavier vier het heeft altijd zo gezeten maar het is misschien wel een idee om naar te kijken

Dank voor jullie mee denken zodra ik meer weet geef ik weer een bericht
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor angelino » 28 Apr 2019, 16:27

Dag allen.
Afgelopen week hydraulische pomp gespoeld ,terugslagklep die op de pomp zat uit elkaar gehaald was niks aan te zien .
Terug gemonteerd en werkt weer zoals het van te voren was .
Heb de cilinderarm verplaatst verwisselt zoals Bas voorstelde .de boot ligt weer in de thuishaven .
Wat het is geweest kan ik niet zeggen misschien vuil ?
Dank voor het mee denken gr Angelino
angelino
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 22 Sep 2015, 23:49
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor pascall » 28 Apr 2019, 17:19

Het was beter geweest om de hydraulic cilinder onder de roerliever te monteren, dan had hij niet die vreemde knik hoeven te maken.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Hydraulisch stuurprobleem

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Apr 2019, 19:35

angelino schreef:Klavier vier, het heeft altijd zo gezeten maar het is misschien wel een idee om naar te kijken

Ik heb daar ook even naar zitten kijken,maar ik denk ook dat K4 daar een terechte opmerking over maakt.
Jij schrijft wel,het heeft altijd zo gezeten.
Maar is dat wel zo?
Want waar komt anders die cirkel vandaan ,die om dat gat zit,waar nu je roergever in zit?
Die is namelijk groter.

En dan nog iets anders.
Als je naar de stand van de cilinder kijkt aan de vaste zijde,dan zit deze bij neutraal stand al onder een hoek in dat kogelgewricht.
Een stukje verder doordraaien,en er komt grote spanning op dat vast punt te staan.
Volgens mij hoort de uiteinde in het voorste gat,en je roergever kan wel daar achter.
Dat is ook beter voor de kracht die op de cilinder komt te staan,want schroefwater wil ten allen tijde je roer recht houden,wat niet kan in een bocht of bij keren.
Ik zou die beiden wisselen,en dan kun je de bevestiging aan het roer wel aan de onderzijde maken.
Dan komt deze ook meer in lijn te staan met de cilinder,en heb je deze rare knik ook niet of minder.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten