uitlaat huiddoorvoer verhogen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Barry Kruisdijk » 29 Mrt 2019, 21:36

Hallo,

Ik wil graag de huiddoorvoer van mijn uitlaat vervangen. Het gaat om een droge uitlaat. Dit wil ik omdat hij vlak boven het water zit en er een zwemplateau aan wil maken.
Hiervoor heb ik de isolatie aan de binnenkant verwijderd en zag dat de uitlaat gelast is. Omdat de uitlaat in een hoek van de spiegel zit en het nogal krap is zoek ik een manier zodat er niet gelast hoeft te worden. Weet iemand een alternatief voor het lassen van de uitlaat?

Groeten Barry
Mvg Barry
Barry Kruisdijk
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 11:49
ligplaats: Wsv Broekerhaven
info: Middelsee kruiser waaiersteven model. 10.30m x 3.20m. bouwjaar 1973.
Mercedes om 616 42 pk

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor pascall » 29 Mrt 2019, 22:22

Ja zeker, 2 flenzen, de buitenste afgelast op de uitlaat.
Pakking er tussen en met vier bouten aandraaien.

Mvg

Pascal
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Klaver vier » 29 Mrt 2019, 22:50

Hallo Pascall,Barry wil niet lassen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Barry Kruisdijk » 30 Mrt 2019, 09:25

Hoi Pascal. Ik wil inderdaad niet lassen i.v.m. de krappe ruimte en brandgevaar.

mvg Barry
Mvg Barry
Barry Kruisdijk
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 11:49
ligplaats: Wsv Broekerhaven
info: Middelsee kruiser waaiersteven model. 10.30m x 3.20m. bouwjaar 1973.
Mercedes om 616 42 pk

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Roelof » 30 Mrt 2019, 10:05

Volgende is bij onze boot (is nu nog een natte uitlaat maar voor de huiddoorvoer maakt het geen verschil).

Een RVS flens met ingelaste uitlaatpijp, ook RVS, steekt aan de buitenkant ca 3 cm uit. Aan de binnenkant steekt deze pijp een stuk verder door en zit gelast in de flens. Dit kan in een werkplaats gelast worden.
Het gat in de huid is ca 10 mm groter dan de uitlaatpijp.
De pijp van buiten af in het gat steken, de montage gaten in de huid boren en de flens met 4 RVS bouten en moeren en een warmte bestendige pakking tegen de huid monteren.

Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd, ik kan helaas geen foto vinden.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Klaver vier » 30 Mrt 2019, 11:06

Roelof ik kan je een heel eind volgen,maar hoe komt dat ingelaste stuk pijp dan vast aan het gedeelte binnen de demper dus
Het zou toch ergens aan elkaar moeten en bovendien wil hij de uitmonding verleggen,zou je toch moeten lassen of fitten
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Marie Christina » 30 Mrt 2019, 13:24

Is er in deze moderne tijd geen hittebestendige lijm of kit waar dat mee kan?

Of misschien steel putty?
Wat er in de bagger niet allemaal gerepareerd wordt met Devcon...
Is ook bestand tegen hitte ( zelfs boven de 100 graden)
https://www.xtrack.nl/nl/product/devcon ... -500-gram/
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Noordvaarder » 30 Mrt 2019, 14:07

Klaver vier schreef:.........….maar hoe komt dat ingelaste stuk pijp dan vast aan het gedeelte binnen de demper dus
Het zou toch ergens aan elkaar moeten en bovendien wil hij de uitmonding verleggen,zou je toch moeten lassen of fitten.

Daar vraagt de threadstarter niet om,daar heeft hij schijnbaar al over nagedacht.
De threadstarter vraagt om een andere vorm van een "spiegeldoorvoer",door hem genoemd een huiddoorvoer.
Je kunt dat zelf maken,maar dan dien je dat eerst een flens...……………….
Afijn, e.e.a. is door Roelof inmiddels duidelijk uitgelegd, of je past een andere huiddoorvoer toe,te weten een https://www.vetus.com/nl/uitlaatsysteme ... 45-mm.html of van een andere leverancier.Maar het principe blijft gelijk.Eventueel aangevuld met het hittebestendige kit dat Menno(MC) via een link hier aanreikt.
Even zoeken op het world wide web met de term "uitlaatspiegeldoorvoer" levert je tal van ideeen op hoe e.e.a. verwezenlijkt kan worden.
Hoe moeilijk kan het zijn. :roll:
Noordvaarder
 

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Klaver vier » 30 Mrt 2019, 15:42

Wiebren man die iedereen tegenspreekt het gaat om een droge uitlaat dan heb je aan jouw speiegeldoorvoer niets.
Eni ik begrijp uit zijn verhaal dat hij de doorvoer ook wil verleggen hoewel dat niet helemaal duidelijk is.
Gr René
Klaver vier
 

Re: uitlaat huiddoorvoer verhogen

Berichtdoor Roelof » 30 Mrt 2019, 15:44

Klaver vier schreef:Roelof ik kan je een heel eind volgen,maar hoe komt dat ingelaste stuk pijp dan vast aan het gedeelte binnen de demper dus
Het zou toch ergens aan elkaar moeten en bovendien wil hij de uitmonding verleggen,zou je toch moeten lassen of fitten
Gr René ( klaver vier)


Idd zal de uitlaat leiding aangepast moeten worden. hier zijn op het WWW bij verschillende bedrijven uitlaatdelen zoals div. bochten, verloopstukken, beugels enz te krijgen. Deze kunnen dmv klemmen op / in elkaar worden gemonteerd.
Ik geef persoonlijk ook de voorkeur aan een gelaste / geflenste uitlaat maar indien de klemmen correct worden gebruikt is dit ook en goede lekvrije optie.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten