Weer even een update...ik het zowel de tank als het gehele systeem gespoeld met een reinigingsmiddel. Een vriend van me heeft een bedrijf in industriele reinigingsmiddelen, en adviseerde dit, een zeep achtig product, daarna alles spoelen met een product dat desinfecteert....
Maar aangezien ik de roest in de tank aantrof, heb ik besloten om het e.e.a. iets anders aan te pakken (kan hier overigens niet mee naar de makelaar, ik heb de onderzoeksplicht wanneer ik iets koop). Anyway, heb inmiddels de gehele tank ontdaan van alle roest en loszittende coating, dit ging vrij vlot met een scotchbright schrijf op de haakse slijper. Niet echt een fijn werkje...ik kwam de tank uit als een schoorsteenveger... Daarna alles met een roest converter behandeld. Inmiddels Boero Fresh Water 2K coating besteld, en volgend weekend het e.e.a. coaten. Daarna nogmaals het gehele systeem ontsmetten, gevoelsmatig ben ik er wel positief over en denk ik dat het wel goed komt.
Een ander verhaal is de stuurboord motor, deze had ik ontlucht, lage en hoge druk zoals mij geleerd is in dit forum (waarvoor nogmaals bedankt). Heb echter een korte proefvaart gemaakt en de motor "bonkt" nogal...wellicht een verstopte verstuiver of zo. De 15e gaat ie het water uit om de romp aan te pakken, en ik heb de werf gelijk gevraagd naar de motor te kijken, want dit valt natuurlijk wel onder de aansprakelijkheid van de makelaar.
Die heb ik overigens per aangetekende aansprakelijk gesteld, hij zegt zich daarin niet te herkennen, maar ik heb inmiddels direct contact met z'n verzekering....en aan gezien de kosten beperkt zullen blijven verwacht ik niet al teveel problemen...
Tot zover, een fijne zondag voor iedereen die me geholpen heeft met de goede adviezen...