Ik hoor altijd dat de peugeot,s problemen hebben met de cylinderbussen en dat lijkt mij nu duidelijk het geval geen goeie afdichting en dus water bij de cilinder.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier schreef:Als de druk te laag is wordt er te vroeg ingespoten zegt Ben,die vat ik ff niet,ik denk dat het moet zijn als de druk te hoog is dan drukt hij namelijk de veer van de verstuivers eerder open.
Gr René (klaver vier)
benE schreef:De brandstofpomp doet niets anders dan brandstof geven,als de verstuiver bv. bij 150 bar open zou moeten gaan,dan is dit op een bepaald moment in de compressieslag.
Als de verstuiver bij bv. 120 bar al open gaat is de inspuiting dus te vroeg,en bij bv.175 bar is de inspuiting te laat.
henkvd schreef:nee, helemaal niet, compressie heb je nodig om de boel te laten ontbranden. zonder voldoende compressie doet een diesel motor niets, dan wordt de boel niet heet genoeg om te ontbranden.Je zit teveel met het idee van het principe van een benzine motor in het hoofd, een diesel is wat dat betreft heel anders.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten