Boiler aan Peugeot Indenor DTP 62

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Boiler aan Peugeot Indenor DTP 62

Berichtdoor Woola » 30 Okt 2018, 17:46

Hallo,
zoals ik in mijn introductie pagina heb beschreven hebben we een nieuwe boot gekocht. Hij is nu vrij basic wat we juist zochten (kunnen dan uitbreiden zoals we willen).
Ik krijg hulp van verschillende kanten maar door alle verhalen over mogelijke problemen met motor temperature met Indenor motoren wil ik de vraag toch nog extra checken met een groter publiek. Wil de motor wel heel houden ;)

Ik heb de post van luukie25 al doorlopen en even geleden een pb gestuurd viewtopic.php?f=4&t=2514
en ook andere posts die hierover gingen heb ik bekeken.

Wat ik eruit concludeer:
  • Met Indenor motoren moet er voorzichtig gedaan worden i.v.m. motor temperatuur
  • Het wordt sowieso aangeraden om kogelkranen te monteren voor het makkelijk afkoppelen van de boiler. Dit kan ook gebruikt worden om de toestroom af te knijpen en het koelsysteem zo min mogelijk aan te tasten.
Ik twijfel om het zelf te laten doen tijdens de winterstalling (goedkoper door monteur die ik gebruik en klaar voor de zomer dus heeft mijn voorkeur) of toch bijvoorbeeld bij Drinkwaard langs te gaan.

Heeft iemand foto's/info voor de aansluiting op de Indenor DTP 62 (of andere), waar de koppelstukken gemaakt moeten worden en hoe dit eruit ziet?
En wat voor kogelkranen zijn hier het best voor? Het zal toch regelmatig flinke temperatuurwisselingen krijgen.

Voor of nadelen van een bepaald type boiler zijn ook welkom. Ik zit te denken aan een kleine Isotherm.

Een andere optie is een omvormer kopen en een hotfill keukenboiler (400W) erin te zetten. Omvormer stond wel pas later in het lijstje van aankopen.. En deze komt dan in een kastje ipv onder de vloer... zonde van de ruimte.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
Woola
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Okt 2018, 13:49
ligplaats: Leiderdorp
info: Rijo Kruiser

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten