Indenor spuugt ergens water bij het starten

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Roelof » 08 Jun 2019, 08:39

De uitlaat van onze vorige boot heb ik ook vervangen met dergelijke kanten klare uitlaat delen. Heb wel RVS gebruikt. Het werkt prima. Onlangs heb ik nog contact met de huidige eigenaar gehad tot nu toe (na 4 jaar) geen enkel probleem gehad. Kijk wel even na dat er in de dempers geen ontwateringsgaatje zit, sommige dempers hebben dt om condens af te voeren.

Ik zou wel navragen of het flexibele deel geschikt is om voor een permanente bocht te gebruiken, meestal zijn de flexibele delen hier niet geschikt voor.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 21:51

Je hebt flex stukken om voortdurend trillingen op te vangen. Dat zijn meestal in RVS uitgevoerde korte stukken. Die heb ik natuurlijk.
Daarnaast heb ik een flex stuk om een vloeiende bocht te kunnen maken voor de aansluiting.
Meer beeld volgt, dan kun je het zien.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 21:53

ErikH schreef:Ik zou dat spul maar retour sturen als dat nog kan, hiermee ben je over 10 jaar weer aan de beurt. Dit soort dempers lijkt er meer op; https://www.boatshopfryslan.nl/motorrui ... tiedemper- Let op de wanddikte.

Gr.

Erik


Okee Erik, die demper kost bijna 6 keer zoveel als wat ik er nu in heb liggen. Daarvoor kan ik het wel even proberen of dat werkt.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 21:59

gewoonmich schreef:Kan jij vertellen waar je die spullen besteld hebt. Moet eerdaags ook onze uitlaat vervangen en zoek nog wat adressen voor dempers en pijpen.


bij IMPROMAXX, zie http://www.impromaxx.nl

Gaat vooral over auto's, maar hé, who cares. Het moet werken in een scheepje met weinig gebruik en zo goedkoop mogelijk (helaas).
(Ik zou ook liever RVS gebruiken en dan ook meteen een nieuwe Vetus motor er in laten leggen en het onderwaterschip laten stralen en een nieuwe intimmering met comfortabele bedden er in en o ja een nieuw toilet zou fijn zijn, meteen ook een nieuwe keukentje erin, dan ook de gasleidingen vernieuwen en tenslotte nog een paar nieuwe raampjes. En een nieuwe cabriokap - tjee zeg vergeet ik die nog bijna.O ja, en geheel nieuw geschilderd natuurlijk en o ja een hydraulische stuurpomp, meteen ook maar een paar zonnepanelen erop en zo)
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:02

Zo, na het slopen van oude uitlaat ligt dit nu op de kant.
Afbeelding

Dat weegt nog wat zeg.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:11

Dan een middagje sleutelen.
Besloten om de bestaande uitlaatopening in de spiegel te hergebruiken. Na het afslijpen van het roestige gedeelte blijft er nog genoeg metaal over.
Inderdaad zit de uitstroomopening wel érg laag bovenop de waterspiegel. Maar een nieuw gat maken en dat oude weer dichtmaken, ja dat is ook weer zo wat en dat moet ook maar waterdicht lukken (met de boot in het water).
Afbeelding
Wat je ziet is de naar beneden gaande pijp van de zelfbedachte zwanenhals.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:16

En hier dan een serie fotootjes van de tweede demper die het opgaande deel van de zwanenhals vormt:
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je ziet heb ik ook ontdekt hoe ik niet van die belachelijk grote foto's kan plaatsen, maar een wat beschaafder maatje.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:17

De aansluiting van het flexibele deel op de tweede demper:
Afbeelding
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:19

Die flexibele pijp sluit dan vervolgens, met een verlengstukje, aan op de eerste demper. Die is ietsjes groter dan de tweede demper.
Afbeelding
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 08 Jun 2019, 22:20

En tenslotte de aansluiting van de eerste demper, via een flexibel stuk dat speciaal daarvoor is, op de motor.
Afbeelding
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten