Indenor spuugt ergens water bij het starten

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Noordvaarder » 22 Mei 2019, 23:20

zebigbos schreef:Die uitlaat gaat naar achteren in de boot, en heeft na een S-bocht een opening boven het watervlak. Het is mij een raadsel waarom hij water laat druppelen.
Ik ga de achterkant nog eens openmaken om te kijken wat zich daar allemaal afspeelt.

Maar wie een idee heeft mag het zeggen!

Foto maken hoe dat eruit ziet,want hier is iets vreemds aan de hand.
Je uitlaat mag dan binnen een afloop hebben,maar als de boot met de neus in het water staat,heb je afloop,maar oploop,en loop het water dat er toch via regen o.i.d. in komt,gewoon naar voren.
En ik zou graag willen weten,wat die afloop van de uitlaat dan is. 2 graden misschien ?
En een foto hoe die S bocht in de boot zit.

Ik zie een motor met een afgekoppelde uitlaat,waar onder het koppelstuk een emmertje staat,dat vol is.
Dat kan maar 1 ding betekenen,dat de het water van achteren naar voren loopt.
Want als de uitlaat normale afschot heeft,loopt het water niet naar voren.
Het water in de Noordzee ,loopt toch ook niet via de Rijn bij de berg op naar Basel toe ?. :lol: :lol:
Noordvaarder
 

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor bas » 23 Mei 2019, 09:11

Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat foto's van het uitlaatsysteem en naar van hoe de boot erbij ligt.

Kan toch bijna niet anders dat het naar binnen klotst/waait?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Klaver vier » 23 Mei 2019, 09:19

Moet inderdaad want in de andere delen zit koelvloeistof,en daar zakt het peil niet van.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit,het is nu toch een natte uitlaat.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 23 Mei 2019, 18:37

bas schreef:Nu ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat foto's van het uitlaatsysteem en naar van hoe de boot erbij ligt.

Kan toch bijna niet anders dat het naar binnen klotst/waait?


Klinkt als meest logische verklaring.
En afgaand op Bas' feilloze diagnoses in de vorige posts zal dit het nu ook wel zijn!
Al heb ik nog geen idee hoe dan.

Maar houd vol: van het weekend kan ik weer aan het werk en dan volgen de foto's. :D
Laatst gewijzigd door zebigbos op 23 Mei 2019, 18:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 23 Mei 2019, 18:39

Klaver vier schreef:Zebigbos zegt de uitlaat loopt af naar achteren en er zit bij de spiegel een zwanenhals en de uitlaat opening zit buiten ruim boven de waterlijn
Rara ,dan kan het water toch nooit bij de motor komen
Ik heb het idee dat we flink verkeerd geinformeerd worden,en dan kom je er nooit uit
Gr Rene ( klaver vier)


Hoi René, dat vind ik flauw, want ik doe hier werkelijk mijn best om zoveel mogelijk informatie te geven, inclusief foto's als ik die heb.
Dat de uitlaat afschot moet hebben had ik zelf nog niet bedacht. Jij nam aan dat ik dat geschreven had, maar dat was niet zo.

Op de foto hangt hij natuurlijk een beetje naar beneden door dat flexibele stuk, dus zo kan ik het afschot niet 'meten'. Moet ik eerst de uitlaat weer monteren die ik na het proefdraaien los had gehaald, om niet nog eens water in de inlaat te krijgen.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Rene » 23 Mei 2019, 19:05

Hoe hoog ligt het uitlaatuiteinde boven het water aan de spiegel ?
Nergens roest of een scheurtje rond de uitlaatopening aan de spiegel?
Ik probeer even mee te denken aan mogelijke oorzaken.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Mei 2019, 19:26

zebigbos schreef:Hoi René, dat vind ik flauw, want ik doe hier werkelijk mijn best om zoveel mogelijk informatie te geven, inclusief foto's als ik die heb.
Op de foto hangt hij natuurlijk een beetje naar beneden door dat flexibele stuk, dus zo kan ik het afschot niet 'meten'. Moet ik eerst de uitlaat weer monteren die ik na het proefdraaien los had gehaald, om niet nog eens water in de inlaat te krijgen.

Ik wil hier toch even een lans breken voor Rene,want je had al lang en breed met fatsoenlijke foto's kunnen komen.
Je eerste berichten dateren al van vorig jaar in dit draadje.

Ik vond nog iets ander op het peugeot forum over een inbouw en uitlaat van die motor in een boot.
Als jij namelijk het net zo had gedaan of naar achteren,dan had er nooit water in de uitlaat bij de kleppen gekomen.
Afbeelding
Deze uitlaat komt van de zijkant,en gaat dan eerst met een bocht omhoog,alvorens deze naar het uitlaatspruitstuk gaat.
De vraagsteller stelt het in dit draadje op het Peugeot forum.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 46&t=24020

Ik herken er iets in met dat van jou.
Ben jij toevallig dezelfde die dit probleem hier aankaart.?
Noordvaarder
 

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Klaver vier » 23 Mei 2019, 19:55

Zebigbos nu zeg je dat je niet gezegd hebt dat de uitlaat afloopt
Ik citeer wat je zelf schrijft
Recht van het uitlaat spruitstuk naar achteren in de boot,dan naar beneden,dan met een s bocht naar buiten boven de waterlijn
Ik weet niet maar naar beneden is bij mij aflopend,en ik neem aan dat die s bocht zoals je dat noemt omhoog gaat.
Nou als dat zo is kan het water er nooit in ,want achteroplopend water komt niet door de zwanenhals heen,en al helemaal niet als de uitlaat ruim boven de waterlijn zit
Dus klopt je verhaal niet
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor zebigbos » 23 Mei 2019, 20:16

Wat is dat nou een rare opmerking. "Als jij namelijk het net zo had gedaan of naar achteren,dan had er nooit water in de uitlaat bij de kleppen gekomen"??
Nee natuurlijk niet! Deze schuit zo'n tien jaar geleden gekocht zoals het was en ik snap steeds beter hoe het (toen) wel had gemoeten. Dikke pech voor mij, jammer dan, moet verder. Had het schip in gedachten al afgeschreven, maar vond het bijzonder dat zo'n oude Indenor nog wilde starten na de 'waterboarding'. Vond ik ook leuk om hier te posten.

Ik heb erg weinig tijd om aan het sloepje te werken, dus het is af en toe en weer eens nadenken en welke foto ik moet maken als ik weer eens tijd heb en wachten op volgend weekend. Dat klinkt vast bekend bij een aantal lezers. Er zijn ook beste stuurlui hier op het forum, en kun je je voorstellen dat sommige opmerkingen dan wat belerend overkomen? Ik lees er overheen, want het neemt niet weg dat ik veel hulp ervaar van de experts op dit forum. Veel dank, alle hulp is welkom!

En nee, dat andere draadje was ik niet; zo'n mooi schone en strakke motorruimte kan ik alleen maar van dromen...! Prachtig ingericht daar.

No hard feelings hoor, ik ploeg / zoek (en fotografeer) verder. :D
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Indenor spuugt ergens water bij het starten

Berichtdoor Klaver vier » 23 Mei 2019, 20:43

Zeligbos je vind waarschijnlijk dat ik belerend overkomt,maar dat roep je over jezelf af door te zeggen dat je bepaalde dingen niet heb gezegd.
Maar groetjes hoor René
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: broekie en 12 gasten