Ik denk te zien dat de uitlaat onder het kwadrant naar buiten gaat en dat is op zich niet verkeerd als die zwanenhals maar hoog genoeg is
En is het wel een zwanenhals?
Met deze foto,s weet je nog niks
Gr René ( klaver vier)
Noordvaarder schreef:Wat je zwanehals betreft,als je uitgaat van een zwaan, bek boven en lijf onder,ja daar heb je gelijk in,maar m.i. niet bevordelijk voor het weren van het water.
Daarvoor behoord deze op de kop te zitten,dus ingang onder,dan de hals omhoog,en dan weer naar beneden of horizontaal.
Maar zoals het nu zit,loopt het water erin,en gaat direct naar beneden,en gedurende de vaart,heeft dat water geen kans om naar binnen te lopen,vanwege de uitlaatgasdruk,maar zo gauw de druk weg is,kan de uitlaatbuis vollopen.
Deze is eerder vol,dan dat het er aan de achterkant weer uitloopt.
Voor mij de verklaring dat het water aan de achterzijde erin komt.
Je moet het zo zien,voor de uitgang moet de uitlaat een sifonbocht hebben,waar de bocht hoger zit,dan de uitgang achter.
Daardoor zal van achteren binnendringend water nooit naar binnen kunnen lopen.
Noordvaarder schreef:Maar als dat stukje dwarspijp de uitgang is,dan vrees ik dat deze wel heel dicht op de waterlijn zit,zo niet eronder,als er nog mensen inde boot aanwezig zijn zonder dat de motor loopt..
bas schreef:Weet je heel zeker dat het een droge uitlaat is? Niet toevallig een gekoelde demper? Geef mijn bek ook maar een douw maar god mag weten wat voor constructies er allemaal verzonnen zijn in het verleden.
Klaver vier schreef:Wil je wat meer zien zou toch de isolatie er af moeten,zo weet je nog niks
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten