Ja klopt, het wordt voor een vereniging dus er zullen idd meerdere personen mee gaan varen.
En ik ben het volledig met je eens dat het zo simpel mogelijk moet maar............
Ik heb een paar keer bij mezelf aan boord het spul opnieuw ingeregeld, dat is een stuk makkelijker en sneller als met morsekabels als je het geintje eenmaal door hebt, zeker met 2 motoren.
Wat dat betreft is er altijd wel wat koudwatervrees voor alles wat elektronisch en/of computer gestuurd is bij de ouderen onder ons ( inclusief mijzelf) en ik ben nu wel zover dat het bij de jongere generaties net andersom is tegenwoordig. Elektra en computers geen probleem maar zodra het mechanisch wordt....
En voor zover ik nu ervaring met elektrisch heb heb ik er een stuk minder gezeik mee gehad dat met (morse) kabeltjes.
Maar goed, dat is dus allemaal profi spul wat er klimatologisch lekker bij staat ( alhoewel...de regelkasten hangen ook gewoon in de mk).
En dit hele vraagstuk zou niet aan de orde zijn geweest gezien het financiële plaatje van dergelijk spul ware het niet dat we elektronische besturing met een beetje mazzel gesponsord kunnen krijgen en voor mechanisch moet het vooralsnog even uit de eigen zak komen.
Ik ben alleen wel nieuwsgierig of hier ervaringen zijn met dergelijke systemen met iets minder profi spul en in iets mindere klimatologische omstandigheden alvorens ik met de beste man om de tafel ga zitten.
Op zich zie ik de voordelen er wel van in. Zeker met het gebruik zoals bij ons zal het voor de koppelingen een stuk aangenamer zijn als er een vertraging tussen zit
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.