Pagina 1 van 1

Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2018, 20:41
door Kopf
Beste forumleden,

Wij staan op het punt een sloep (7x2m) aan te schaffen. De sloep wordt aangedreven door een lombardini LDW 207M. 18pk bouwjaar 2009.

Via google en andere forums vindt ik geen gebruikerservaringen. Vindt het toch wel prettig om daar wat over te weten. De fabrikant geeft aan dat het een fantastische motor is.

Kunnen jullie iets aangeven inzake betrouwbaarheid, onderhoud en geluid. En natuurlijke andere belangrijke zaken welke ik vergeten ben.

Bij voorbaat dank

Frank

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2018, 10:58
door Wolf1
LDW 207M, Ik denk dat je bedoelt een LDW 702M ?
Goed, maar vrij rumoerig, en pomp verstuivers !
Gr. Wolf1

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2018, 13:50
door Kopf
Heer bedankt voor de reactie.

Wat zijn de aandachtspunten met betrekking tot de pomp en de verstuivers?

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2018, 14:31
door Noordvaarder
Kopf schreef:Wat zijn de aandachtspunten met betrekking tot de pomp en de verstuivers?

Ik denk dat Wolf , "pompverstuivers" bedoeld,en geen pomp en verstuivers.
Want voor zover ik weet,is het een "commonrail" motor,waar op elke cilinder een pompverstuiver zit.

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2018, 17:28
door eagle
Lombardini is de grootste Europese fabrikant van kleine motoren voor allerlei toepassingen in vooral de industrie. Ze worden ook ingebouwd in generatorsets, en draaien daar continue met 3000 of 1500 rpm. Deutz koopt ze, en biedt ze aan onder eigen merk.
Lombardini Marine is onderdeel van Lombardini, en produceert scheepsdiesels. Importeur voor benelux is Kemper en van Twist in Dordrecht. (hr, Rob de Wijs)

De 702 is de op Een na kleinste in de serie FOCS (Fully Overhead Camshaft System).

Bovenliggende nokken-as met distributie-riem. De inspuiting is bijzonder; De verstuiver en de inspuitpomp zijn samengebouwd tot Een mechanische unit (Bosch). In de cilinderkop bevinden zich daarvan Twee stuks, Een per cilinder. De nokken-as heeft per cilinder een derde nok, die de inspuitpomp bedient. Ook de mechanische regelaar bevindt zich in de kop, alles onder het kleppendeksel. (Geen Common-rail systeem!)

Motor is tweekring-gekoeld; Warmtewisselaar in het uitlaatspruitstuk.
Natte uitlaat.

Grootste voordeel: Zeer compacte bouw. Eventueel nadeel: Vereist detailkennis bij reparatie.

Gr, Eagle

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2018, 19:52
door Kopf
Heren, bedankt voor de informatie. Weer een stap dichterbij.

Re: Lombardini ervaringen?

BerichtGeplaatst: 27 Aug 2018, 17:49
door Meijer1980
ik heb er eens een paar hersteld in brommobielen, koppakking kan er wel eens uitgaan, onderdelen niet echt spotgoedkoop (herstelling vergelijkbaar bij 4-cil auto) verder 'iets' extra's bij onderhoud af en toe een distributieriem maar afhankelijk van wanneer deze het laatst vervangen is en hoeveel uur er gevaren is gaat deze 'jaren' mee, er is wel online te vinden hoelang hij er specifiek voor dat type motor mag opblijven maar altijd wel 5 jaar zonder problemen...