Lombardini ervaringen?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Kopf » 25 Aug 2018, 20:41

Beste forumleden,

Wij staan op het punt een sloep (7x2m) aan te schaffen. De sloep wordt aangedreven door een lombardini LDW 207M. 18pk bouwjaar 2009.

Via google en andere forums vindt ik geen gebruikerservaringen. Vindt het toch wel prettig om daar wat over te weten. De fabrikant geeft aan dat het een fantastische motor is.

Kunnen jullie iets aangeven inzake betrouwbaarheid, onderhoud en geluid. En natuurlijke andere belangrijke zaken welke ik vergeten ben.

Bij voorbaat dank

Frank
Kopf
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Aug 2018, 19:22
ligplaats: Sassenheim
info:

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Wolf1 » 26 Aug 2018, 10:58

LDW 207M, Ik denk dat je bedoelt een LDW 702M ?
Goed, maar vrij rumoerig, en pomp verstuivers !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Kopf » 26 Aug 2018, 13:50

Heer bedankt voor de reactie.

Wat zijn de aandachtspunten met betrekking tot de pomp en de verstuivers?
Kopf
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Aug 2018, 19:22
ligplaats: Sassenheim
info:

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Noordvaarder » 26 Aug 2018, 14:31

Kopf schreef:Wat zijn de aandachtspunten met betrekking tot de pomp en de verstuivers?

Ik denk dat Wolf , "pompverstuivers" bedoeld,en geen pomp en verstuivers.
Want voor zover ik weet,is het een "commonrail" motor,waar op elke cilinder een pompverstuiver zit.
Noordvaarder
 

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor eagle » 26 Aug 2018, 17:28

Lombardini is de grootste Europese fabrikant van kleine motoren voor allerlei toepassingen in vooral de industrie. Ze worden ook ingebouwd in generatorsets, en draaien daar continue met 3000 of 1500 rpm. Deutz koopt ze, en biedt ze aan onder eigen merk.
Lombardini Marine is onderdeel van Lombardini, en produceert scheepsdiesels. Importeur voor benelux is Kemper en van Twist in Dordrecht. (hr, Rob de Wijs)

De 702 is de op Een na kleinste in de serie FOCS (Fully Overhead Camshaft System).

Bovenliggende nokken-as met distributie-riem. De inspuiting is bijzonder; De verstuiver en de inspuitpomp zijn samengebouwd tot Een mechanische unit (Bosch). In de cilinderkop bevinden zich daarvan Twee stuks, Een per cilinder. De nokken-as heeft per cilinder een derde nok, die de inspuitpomp bedient. Ook de mechanische regelaar bevindt zich in de kop, alles onder het kleppendeksel. (Geen Common-rail systeem!)

Motor is tweekring-gekoeld; Warmtewisselaar in het uitlaatspruitstuk.
Natte uitlaat.

Grootste voordeel: Zeer compacte bouw. Eventueel nadeel: Vereist detailkennis bij reparatie.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Kopf » 26 Aug 2018, 19:52

Heren, bedankt voor de informatie. Weer een stap dichterbij.
Kopf
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Aug 2018, 19:22
ligplaats: Sassenheim
info:

Re: Lombardini ervaringen?

Berichtdoor Meijer1980 » 27 Aug 2018, 17:49

ik heb er eens een paar hersteld in brommobielen, koppakking kan er wel eens uitgaan, onderdelen niet echt spotgoedkoop (herstelling vergelijkbaar bij 4-cil auto) verder 'iets' extra's bij onderhoud af en toe een distributieriem maar afhankelijk van wanneer deze het laatst vervangen is en hoeveel uur er gevaren is gaat deze 'jaren' mee, er is wel online te vinden hoelang hij er specifiek voor dat type motor mag opblijven maar altijd wel 5 jaar zonder problemen...
life is a sh*t sandwich, and we all have to take a bite... 8-)
Gebruikers-avatar
Meijer1980
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 Apr 2017, 23:51
Woonplaats: Rilland
ligplaats: Rotterdam
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten