diesel additieven

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: diesel additieven

Berichtdoor sogna mi » 11 Apr 2012, 21:00

Bejakruiser, het hoeft niet zo te zijn dat de motor van 1960/1970 is... mijn conventionele diesel is nieuw in 2010 in gebruik genomen.
Er worden nog veel conventionele "nieuwe" dieselmotoren verkocht waarbij preventief handelen zinvol kan zijn.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: diesel additieven

Berichtdoor henkvd » 11 Apr 2012, 21:15

Zelfs Ford gebruikt voor z'n auto's een additief, de Focus heeft een additief reservoir.
Heeft alleen een heel andere reden, om de uitstoot zo laag mogelijk te houden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: diesel additieven

Berichtdoor rebel » 11 Apr 2012, 21:54

Bejakruiser schreef:Maar wat verwacht je er nu werkelijk mee te bereiken bij een motor van zeg 1960 tot 1970 die al die tijd op gewone diesel heeft gelopen en waar je nu 50-60 jaar later 1:100 olie aan gaat toevoegen? Dat je dan over 2 jaar kunt zeggen, kijk hij loopt nog DUS maar goed dat ik olie aan de diesel heb toegevoegd. ;)
Maar ieder zijn hobby dus ga je gang.

ooit wel eens gedacht dat die diesel van 40-50 jaar oud dat beetje extra smering lekker vind!!
de rest kan je misschien zelf wel verzinnen :idea:
rebel
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 04 Mrt 2012, 15:14
ligplaats:
info:

Re: diesel additieven

Berichtdoor Bejakruiser » 12 Apr 2012, 10:25

Ik kan van alles verzinnen maar dat gebeurt hier al genoeg ;)
Maar zonder gekheid iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Als je van mening bent dat het helpt om er olie bij te doen dan moet je dat doen. Denk je dat het eerder meer kwaad kan dan dat het goed doet moet je het niet doen. Ik zelf ben van mening dat op zijn tijd het brandstofsysteem te reinigen met Wepp of Tunap meer nut heeft dus ik doe dat. De meeste pompen of verstuivers gaan kapot door vervuiling dat is gewoon een feit. Bel een dieselexpert zoals Buchli op en die zal dat ook bevestigen.

Dat additief wat Ford maar ook Peugeot en dergelijke gebruiken is om het roetfilter te regeneren en heeft niets met smering te maken.


Maar nogmaals ik val niemand aan en zeg ook niet dat je het niet moet doen. Ik zeg alleen wat ik zou doen en waarom ik die mening heb.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten