Beemer schreef:Vetkoord opgebruikt
Mogelijk, maar vaker zie ik bij lekkages onderstaande.
De pakkingdrukker zit nog 'hoog' (ofwel de pakkingkamer nog geheel vol en vetkoorden nog alle aanwezig) en toch een lekkende pakkingbus. Ook na iets strakker aandraaien, blijft de pakkingbus lekken. Ra, ra, wat is hier aan de hand?
Bij mijn vorige boot kreeg ik het advies,om regelmatig vet in de schroefas te pompen.
Want dan lekte het niet.
Na enig zoekwerk,kwam ik erachter,dat er een vetkoord in moest.
Nooit gelezen dat je deze ook weer moest verwijderen.
En iets dat je niet weet,kun je ook niet toepassen.
Bij mij bleek de gehele pakkingdrukker aangedrukt te staan.
Op de wal heb ik toen de schroefas losgemaakt,en naar achteren geschoven,en gekeken hoe e.e.a eruit zag.
Er zat niets meer in,dus was mijn veronderstelling dat het zelf oploste,vandaar.
Lange koord en andere zaken gekocht bij Wessel en Anneke,en 3 stuks erin gestoken.
Af en toe een beetje vet,en ik heb 8 jaar zo kunnen varen.
Nooit de oude er weer uitgehaald.
Mijn huidige boot, idem dito,zat ook alleen maar vet, vet en nog eens vet in.
Van een vetkoord was niets meer te bekennen.
Omdat het stijfvol zat met vet,lekte de schroefas ook niet.
Nu ik de boel weer van een vetkoord heb voorzien,omt er af en toe een druppel uit.
Men zegt dat het goed is vanwege het koelen.
Ik ga daar maar vanuit.
Ik zal het eens met degene die bij de motorhoud doet,het er eens over gaan hebben.
Wie weet wat hij zegt.Ben benieuwd.