Hans, de walstroom was niet aangesloten .De accu's waren niet gescheiden van elkaar, beiden waren + 12.5V (dus het relais valt niet af)
De startaccu is 120Ah leeftijd onbekend.Boegschroef is van Allpa X- force 40R 2kw
freekw schreef:Hans, de walstroom was niet aangesloten .De accu's waren niet gescheiden van elkaar, beiden waren + 12.5V (dus het relais valt niet af)
De startaccu is 120Ah leeftijd onbekend.Boegschroef is van Allpa X- force 40R 2kw
henkvd schreef:Ik probeer het te begrijpen alleen kan ik het nog niet begrijpen.
Het relais was dat een los relais of zat die in de lader ?
Even een stukje laadtechniek om het duidelijk te maken, een eigenschap van een acculader is dat deze stroom levert maar niets terug wil omdat dit altijd wordt voorkomen door een diode ( of gelijkwaardig component ) die er voor zorgt dat de stroom maar 1 kant op kan.
Met een uitgeschakelde lader kan er dus geen stroom lopen en zit elektrisch gezien de lader niet in het circuit, de zekeringen zouden dan ook niet defect kunnen raken.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten