Ervaringen scheepswerven

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor bobkocken » 13 Jul 2018, 08:27

Hallo allemaal,

Wij varen een Gilissen kotter uit 1976 en hebben deze nog niet zo heel lang. En wat natuurlijk logisch is met wat oudere schepen is dat er soms dingen stuk gaan. Dit gebeurt natuurlijk nooit op gelegen momenten maar dat hoort een beetje bij de hobby volgens mij. Nu heb ik dit jaar ons schip 2 x naar 2 verschillende werven gebracht voor motor onderhoud/reparatie. En eerlijk gezegd ben ik me een hoedje geschrokken van de werkwijze en het gebrek aan communicatie ik wil hier niet aan naming and shaming doen. Maar wil graag ervaringen van andere mensen weten. In ons geval duurde de reparatie die wij in april lieten uitvoeren zomaar even 2 weken langer dan afgesproken werden er ongevraagd en door het negeren van ons advies zomaar 2 accu’s vervangen. En nu bracht ik afgelopen week het schip weg voor een andere reparatie en dat werd zomaar even 1000 euro duurder dan het voor het weekend genoemde bedrag. En dit kan allemaal gebeuren maar de reacties wanneer je vraagt hoe dat mogelijk is, zijn ronduit shockerend. Het doet mij echt denken dat je zaken doet met kermisklanten ze vinden het raar dat je wil weten waar een verschil vandaan komt deze mensen roepen meteen denk je dat ik je naai ofzo. Ik ben echt niet gewend op deze manier te communiceren en vind het dan ook het totaal niet serieus nemen van je klanten. Voor dat iedereen denkt dat ik zaken met beunhazen gedaan heb nee dit zijn geronomeerde bedrijven.
Graag zou ik ervaringen van andere horen alvast bedankt.
bobkocken
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 17 Dec 2016, 20:11
ligplaats: Vinkeveen
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor luukie25 » 13 Jul 2018, 08:52

Ik kan je zo snel niets aanraden, maar ben blij dit te lezen. Afgelopen jaren ook meermaals deze ervaring gehad en elke keer baal ik er weer van. Precies wat je benoemt, het kan altijd tegenvallen, maar communicatie is het sleutelwoord. Succes met de zoektocht en als je de perfecte werf hebt gevonden lees ik het graag hier terug. Dit is een van de redenen dat ik nagenoeg alles inmiddels zelf ben gaan doen.
luukie25
 
Berichten: 136
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 12:44
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor Hooveld960 » 13 Jul 2018, 09:28

Je hoeft niet het beestje bij de naam te noemen, maar in welke regio speelt dit? Ens in welke regio zoek je een goeie werf?
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor bobkocken » 13 Jul 2018, 09:40

Hallo Jan,

Dit verhaal speelt zich af in zuid-Holland maar de ervaring was niet beter in noord-Holland.Wat mij gewoon echt tegenvalt is het nakomen van afspraken en het noemen van prijzen die in de buurt komen van de werkelijke factuur een schilder kan toch ook gewoon een offerte maken en een schatting van uuren. En ik snap echt dat het tegen kan zitten dan heb je altijd nog nacalculatie maar bellen of iets nieuw moet omdat de reparatiekosten hoger worden dan nieuw je iig die keuze geven fatsoenlijk overleg niet overal zelf achteraan moeten bellen en die lui doen ook nog alsof het zakken knikkers zijn die je koopt. Kortom een branche die mij te makkelijk met zijn klanten omgaat. Ik zoek een werf die redelijk is. Die mee denkt fatsoenlijk is. En normaal kan communiceren. En waar maakt mij eigenlijk niet uit want ik vaar overal heen als de service maar uitstekend is .
bobkocken
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 17 Dec 2016, 20:11
ligplaats: Vinkeveen
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor Marie Christina » 13 Jul 2018, 09:49

Wat mij uitstekend bevalt is zelf een klushal huren en dan een zzp'er inschakelen voor de klus die je moet doen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor elrenegado » 13 Jul 2018, 10:13

er zitten best rotte appels tussen inderdaad.

Ik probeer alles zelf te doen,
maar als dat niet kan/ lukt (bv plaatsen straalbuis boegschroef e.d.)
Dan wil ik vooraf een gespecificeerde offerte, waar ik dan wel/niet akkoord voor geef.
Alle communicatie doe ik via de mail, of als ik gebeld word, bevestig ik hetgeen afgesproken via mail, met het verzoek hierop te reageren indien het niet conform afgesproken is.
Mocht er dan een meningsverschil ontstaan heb je iets zwart op wit om op terug te vallen.

Als ze dan tegen mijn goedkeuren in iets vervangen, dan betaal ik dat niet... simpel.
Tot nu toe nooit problemen gehad overigens.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor Marie Christina » 13 Jul 2018, 10:19

Wat telefoongesprekken betreft kan ik van harte de app Call Recorder (Android) aanbevelen.
Neemt automatisch alle gesprekken automatisch op.
(Wat je overigens aan het begin van het gesprek dient te melden wil je het in een juridisch geschil kunnen gebruiken. )

In een persoonlijk geschil kan je altijd samen het gesprek terugluisteren.
Dat heeft mij al een paar keer duidelijkheid verschaft.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor Popeye » 13 Jul 2018, 10:24

Bonsink Zwartsluis misschien?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor Hooveld960 » 13 Jul 2018, 10:47

Ok, jammer, Zuid-Holland. Ben ik niet bekend. Ik vaar in de regio Sneek e.o.
Ik denk daar wel een goed bedrijf te hebben gevonden. Er zijn natuurlijk zat goeie bedrijven.
Komend najaar staan er enkele grotere werkzaamheden/verbeteringen op het programma.
Ik laat me dan van te voren goed voorlichten wat e.e.a. gaat kosten. Dat kan eventueel op een soort van werkorder gezet worden.
Ook spreek ik af dat als de werkzaamheden een x bedrag boven het afgesproken bedrag te boven gaan dat ik dan gebeld zal worden voor overleg.
Ook als de werkzaamheden echt noodzakelijk zijn. Of als er extra werkzaamheden ontdekt worden. Ik wil het wel van te voren weten.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Ervaringen scheepswerven

Berichtdoor elrenegado » 13 Jul 2018, 11:09

Marie Christina schreef:Wat telefoongesprekken betreft kan ik van harte de app Call Recorder (Android) aanbevelen.
Neemt automatisch alle gesprekken automatisch op.
.


Thanks 4 the tip !
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten