Mijns inziens had de leverancier vooraf moeten waarschuwen dat het fenomeen "tand hameren" zou kunnen plaatsvinden bij deze layout. Het schijnt dat hij ermee bekend is.
Door het achteraf (nav jouw klachten) mee te delen dat het "normaal" is, laat hij jouw geen keuze.
Je zegt dat je het euvel direct bij levering geconstateerd hebt, hopelijk op schrift / e-mail.
Superfries schreef:......
De ratelende keerkoppeling is gelijk bij oplevering geconstateerd. Ik heb hier toen ook melding van gemaakt. Nu lijkt de keerkoppeling stuk (zie topic Keerkoppeling schakelt vertraagd in).
.......
Is het mogelijk om bij een merkdealer, -service station in de buurt een correcte keuring met rapport te laten uitvoeren?
Je zal misschien iets kunnen bereiken als er een correct rapport komt van een erkende dealer / specialist.
Met de her-motorisatie was tenslotte veel geld gemoeid en terecht ben je niet tevreden over het geleverde product en de service.
Ik heb geen idee van dergelijke keerkoppelingen en de werking hiervan, maar is het niet mogelijk dat het stuk gaan van de keerkoppeling voorkomen had kunnen worden als het tand hameren direct was verholpen toen het werd opgemerkt?
Edit:
Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt kan deze je misschien adviseren hoe je de leverancier kunt overtuigen dat hij tekort geschoten is.
Suc6
Roelof