Goedeavond allemaal,
Kunnen jullie mij verder helpen want mijn ideeen zijn op.
In onze boot (domp 740) ligt een volvo penta md2b. Deze liep al niet bij aankoop. Nu ben ik verzot op sleutelen en schroeven aan de techniek maar ik sta voor Eem raadsel.
De VP zit eruit alsof hij is gereviseerd, vreemde oranje kleur lak erop, kijkend in de motor zie ik heel veel zo goed als nieuwe onderdelen zitten.
Koelkanalen zijn schoon wat voor een direct gekoelde motor volgens mij best uniek is.
Er zit een gloednieuwe dynastart op, verse kleppen erin, nieuwe verstuivers welke ik zelf heb laten afpersen.
En ondanks dat allemaal slaat hij niet aan. Ik krijg het vermoeden dat er geen diesel in de verstuivers komt en dus word afgegeven aan de cilinder.
Lage druk opvoerpomp vandaag eens nagezien en deze geeft echt veel diesel door, inwendig membraam is niet gescheurd.
Ook heb ik het uitlaat spruitstuk los gehad en de cilinder afgesloten met een doek, deze doek word niet vochtig van de diesel maar word wel warm dus compressie is er op zeker!
Zelf verdenk ik de hoge druk opvoerpomp Bosch PFR 2K ervan te weinig druk op te bouwen om zo de verstuivers te openen. Wat denken jullie? En waar kan ik een tekening vinden van de PFR 2K? Zodat ik hem volgens fabrieksopgave kan bouwen.
En roep aub niet doe die motor weg want die is al 40 jaar oud want dat gaat niet gebeuren, ik hou van die oude diesels. Als ze lopen bonken en ploffen ze zooooo lekker