Motor alarm gaat af. Temperatuur.

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Apr 2018, 18:49

Popeye schreef:Waar zitten die sensoren eigenlijk?

Groet, Jack.


Hallo Jack,

Zo te zien op deze manual, http://www.vetusweb.com/manuals/files/V ... 012-07.pdf , zit er één sensor bovenop,en de andere zit links(vooraanzicht motor) van de poelie die op de krukas zit.

Deze manual gaat over vervanging van analoge sensoren naar wireless.
Het feit dat de manual in het engels is,is hopelijk geen beletsel.

Succes.
Noordvaarder
 

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 17 Apr 2018, 22:30

Ik ben zonder problemen in Briltil gekomen en die handleiding kijk ik thuis wel even, (zo'n klein telefoonschermpje is niet zo handig) en misschien ga ik op de terugweg even bij Bonsink langs. Een sensor zou op de uitlaat zitten, en die heb ik denk ik al gevonden.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Klaver vier » 17 Apr 2018, 22:52

Jack. Ik denk dat de sensor op de uitlaat niet de goeie is ze moeten voor op het motorblok zitten volgens de link van wiebren
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Hans van Zijl » 17 Apr 2018, 23:46

Hallo,

Als er een extra uitlaat temperatuur alarm is in gebouw. Zit er een sensor in de watergekoelde uitlaat slang.

Ik heb een extra alarm ingebouwd als er geen koelwater door de uitlaat slang komt. Deze dient er juist voor om te voorkomen dat het motorblok aan de kook komt.

Deze is met twee kabelschoentjes aan de sensor gemonteerd in de uitlaat slang. Als je een kabelschoen los maakt moet het alarm zijn uitgeschakeld.

Let op dit allarm staat los van het motorpanneel.

Zorg ten alle tijden dat je zeker weet dat je motor niet te warm word. Het is alleen handig om even te controleren of deze sensor het allarm veroorzaakt.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor benE » 18 Apr 2018, 06:34

Sensor zit op de uitlaat inspuitbocht,waar de slang op komt.Gaat vaak stuk.
benE
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 29 Jan 2012, 17:42
ligplaats:
info:

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 18 Apr 2018, 07:12

benE schreef:Sensor zit op de uitlaat inspuitbocht,waar de slang op komt.Gaat vaak stuk.

Ja daar zit hij.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Klaver vier » 18 Apr 2018, 08:55

Jack de sensor op de uitlaatbocht is niet je temperatuur sensor, deze geeft dus niet alarm voor een warme motor.
Deze geeft temperatuur uitlaatwater aan,deze heb ik er bij onze motor ook op gemaakt omdat ik wil zien of er koelwater over de uitlaat gaat en hoe heet dit wordt.
Als dus de motor alarm geeft voor een te hoge themperatuur,moet je die niet hebben.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Apr 2018, 18:49

Popeye schreef:Ja daar zit hij.

Groet, Jack.

Aan de voorkant van het blok,links naast de poelie die voor op de krukas zit,zit ook een sensor.
Dat kan de oliedruksensor zijn.
Noordvaarder
 

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Popeye » 18 Apr 2018, 21:39

Klaver vier schreef:Jack de sensor op de uitlaatbocht is niet je temperatuur sensor, deze geeft dus niet alarm voor een warme motor.
Deze geeft temperatuur uitlaatwater aan,deze heb ik er bij onze motor ook op gemaakt omdat ik wil zien of er koelwater over de uitlaat gaat en hoe heet dit wordt.
Als dus de motor alarm geeft voor een te hoge themperatuur,moet je die niet hebben.
Gr René ( klaver vier)

Ik heb een heel simpel instrumentenpaneel. Geeft geen temperatuur aan. Heb vanavond het kabeltje eraf getrokken. Heb de motor nadien nog niet laten lopen. Ben met verfwerk bezig aan klein steigertje, op een van de Groninger Maren. Ik zie wel wat hij doet wanneer ik verder ga. Volgens Bonsink zit er wel een sensor op de uitlaat.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Motorola gaat af. Temperatuur.

Berichtdoor Klaver vier » 19 Apr 2018, 08:54

Jack dan geef je verkeerde informatie, in je eerste bericht zeg je dat het temperatuur alarm afgaat,dat is niet het uitlaatwater themperatuur,het zijn duidelijk twee verschillende dingen.
Gr René
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten