Gashendel vervangen

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Gashendel vervangen

Berichtdoor Derby 18 » 21 Jan 2018, 13:09

Hi
Ik ga komende lente (voordat het vaarseizoen begint) de gashendel van onze boot vervangen.
Is het dan ook verstandig om dan alle kabels te vervangen, of de oude gewoon laten zitten als deze nog goed zijn.

Gr,
Jaco
Derby 18
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 17 Feb 2016, 16:08
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
ligplaats: IJsselmonde
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor broekerhaven » 21 Jan 2018, 14:29

Als alles al een beetje gedateerd is zou ik alles vervangen.

eventueel met low friction kabels, werkt alles weer lekker soepel.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Marie Christina » 21 Jan 2018, 15:33

If it works, don't fix it. plegen de Engelsen te zeggen.
Er is wat voor te zeggen.
Als het nog werkt en het bevalt nog steeds, lekker laten zitten.

Maar met die houding ga je op zeker moment wel achter de feiten aanlopen.
Ik heb heel lang bovengenoemde houding gehad.
Totdat het wel stuk ging en ik het verving voor moderner spul en er vervolgens spijt van had dat ik het niet eerder had gedaan.

Maar Bruintje moet het wel kunnen trekken, natuurlijk.
Als je er budget voor hebt zou ik de kabels ook vervangen.
Maar als het allemaal nog werkt, en je vaart er nog fijn mee: lekker zo laten.
Het is allemaal bepaald niet gratis.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Wolf1 » 21 Jan 2018, 19:06

Derby 18 schreef:Hi
Ik ga komende lente (voordat het vaarseizoen begint) de gashendel van onze boot vervangen.
Is het dan ook verstandig om dan alle kabels te vervangen, of de oude gewoon laten zitten als deze nog goed zijn.
Jaco

Nog even, moet ik dan betalen voor informatie ?
Wat is het voor een boot ?, binnen of buitenboord motor ? waarom moet het oude handel worden vervangen ? is het 1 of 2 handel bediening ?
Ook kabels slijten, en is waar te nemen door de speling te meten.
Trekkende loopt de binnenkabel door de binnenbocht, duwend door de buiten bocht en hoe meer ruimte hoe groter de speling !
Afhankelijk van de lengte en het aantal bochten groeit de speling, het is dus zaak om regelmatig te controleren of de keerkoppeling tegen zijn aanslag voor en achteruit volledig inschakelt
En lekker nieuw is dus idiote onzin met je een nieuw schip kopen !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Roelof » 21 Jan 2018, 19:47

Even gebruik maken van de zoek functie geeft een hoop informatie met foto's: viewtopic.php?f=18&t=3199&p=46006&hilit=derby+18#p46006
Dacht dat "Derbie 18" een normale vraag stelde, als er te weinig info is om "to the point" te reageren kun je kiezen uit 2 dingen:
- Ik reageer niet.
- Op een normale manier vragen stellen om aan de hand van de verkregen info een zo correct mogelijk antwoord te geven.

De keuze is aan de reageerders.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Wolf1 » 22 Jan 2018, 18:03

Mijnheer Rudolf,
Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te vertellen wat er aan mijn antwoord zoals gegeven, mankeert ?
Dacht voor zover de informatie strekte, duidelijk te zijn geweest !
Dacht ook een antwoord gegeven te hebben, waar de vraagsteller in ieder geval mee verder kan, iets wat in de meeste antwoorden op dit forum totaal ontbreekt.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Roelof » 23 Jan 2018, 22:33

Geachte Wolf1,
Voor de goede orde: Ik onderschrijf altijd met mijn eigen naam Roelof, niet met een pseudoniem. Dit is sinds een paar jaar bekent op dit forum dus ik begrijp niet waarom je mij aanspreekt met "Mijnheer Rudolf".

Jouw bovenstaande opmerking alsof je "zou moeten betalen voor informatie" en de manier van aansluitende vragen, zijn dooddoeners en onterecht, echter wel de beste manier om een TS en mogelijk andere regeerders in een hoek te drukken terwijl het totaal geen bijdrage en zeker niet grappig is. Vandaar de tip om (indien je meer info zou willen hebben) allereerst de zoek functie te gebruiken en te kiezen om wel of niet te reageren.

Dat je mijn opmerking aansluitend quote in een ander topic, van een andere TS slaat nergens op. Ik beoordeel dit als topic vervuiling.
In mijn visie is dit een brevet van onvermogen in een poging om jezelf te rechtvaardigen en mij in een negatief daglicht te zetten.

Zie: hulp bij elektra gezocht / topic van Aatv / 2e pagina :

Wolf1 schreef:quote="Roelof"
als er te weinig info is om "to the point" te reageren kun je kiezen uit 2 dingen: - Ik reageer niet.- Op een normale manier vragen stellen om aan de hand van de verkregen info een zo correct mogelijk antwoord te geven.
De keuze is aan de reageerders.
Groet, Roelof

[i]Dacht toch dat ik weer aardig mijn best deet !
[/quote]


Dit heb ik niet gezegd in het topic waarin jij mij citeert !!!

Jouw antwoord mbt de kabels is duidelijk en algemeen maar had ook zonder de neerbuigende toon van vragen en opmerkingen gekund.
Niet dat ik kleinzerig ben maar ik houdt een zekere mate van omgangsvormen in hoog vaandel.
Als je veel kennis hebt (wat zeker is gebleken) maar niet weet of het over een BB motor of een inbouw motor gaat zou het jou sieren om op een normale manier een vraag te stellen of de zoek functie te gebruiken zodat je alsnog een zo goed mogelijk antwoordt kunt geven.

Nogmaals: Ik vindt het van jouw kant niet correct dat je in een ander topic, van een andere TS, mijn uitspraak aanhaalt en op die manier genoegdoening zoekt omdat je daar WEL een structurele bijdrage geeft.

Groet,
Roelof (niet: mijnheer Rudolf)
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Wolf1 » 24 Jan 2018, 00:16

Mijnheer Roelof
Sorry voor de naam misschrijven was vermoedelijk nog in de kerstsfeer.
Verschil duidelijk met u van mening, over mijn inzet, een inzet waar ik niets voor terug krijg, behalve misschien de voldoening uit de gedachten, iemand te hebben kunnen helpen.
De irritatie ontstaat soms uit de lakse manier van meedenken over je eigen probleem.
En dat zal dan wel weer mijn geaardheid zijn, als ik iemand vraagt me te helpen zal ik er alles aan doen de helpende hand het zo gemakkelijk mogelijk te maken, en dat voel ik dan ook als wel het minimum wat ik er zelf aan kan doen.
Uw bericht gaf absoluut geen verbetering aan mijn gevoel van onderkenning, de plaats en tijd om dit te uiten maak ik dan gelukkig weer helemaal zelf uit.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor Sambeek » 24 Jan 2018, 09:49

Derby 18 schreef:Hi
Ik ga komende lente (voordat het vaarseizoen begint) de gashendel van onze boot vervangen.
Is het dan ook verstandig om dan alle kabels te vervangen, of de oude gewoon laten zitten als deze nog goed zijn.

Gr,
Jaco


Wel vervangen , niet vervangen?
Om nu alle verschillende gedachten de kop in te drukken:
Laten zitten als het nog goed werkt. Koop een nieuwe set kabels. (om het maar even zo te noemen)
Zowel gas als koppeling kabel. Leg die als reserve aan boord en klaar is kees. Misschien houden
oude het wel 10 jaar uit en misschien gaat er één binnen een week kapot. (dat is aapjes kijken)
Gewoon nieuwe reserve aan boord leggen. Iedereen blij. :roll: :mrgreen:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Gashendel vervangen

Berichtdoor stefan » 24 Jan 2018, 13:24

Goedemorgen allemaal!

Roelof, adem in adem uit.... zag deze week op het nieuws dat er na jaren van afwezigheid eindelijk weer een echte wolf in Nederland is geweest, met een zendertje om dus deze kon gevolgd worden.

Dat bericht klopt niet, onze eigen Wolf1 is er al vele malen langer! Het gerust stellende is: hij doet niets, gromt alleen af en toe. Daar wen je aan :)
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten