Re: Oude motor, inruilen of verkopen?
Geplaatst: 14 Jan 2018, 21:46
Met boot motoren is het wat lastiger, maar ik ben op dit moment op zoek naar een andere auto voor mijn vriendin.
De vraag is heel simpel: wat ga ik betalen voor de auto van haar keuze met én zonder inruil. Dit bij diverse dealers die een auto van haar keuze hebben binnen ons budget.
Zodra ik smoesjes hoor in de trend van; niet courant, lastig in de markt, voor ons eigenlijk te oud, enz. en er wordt een "kul" bedrag geboden ben ik vrij snel klaar.
In het geval van een bootmotor zal de verkoper misschien de moeite moeten nemen om de motor te komen bekijken en draaiend te zien voor er beoordeeld kan worden of het een sloop, onderdelen of revisie waardige motor is.
Dat zie ik als zijn nadeel maar als de contacten dusdanig serieus worden zou dat geen probleem moeten zijn.
Het vaak gebruikte argument dat er voor gedateerde motoren geen markt is en dat de "schuur" vol staat met dergelijke inruilers is een dooddoener.
Zodra je een orderdeel zoekt voor dergelijke oudere motoren is het allemaal (bijna) niet te vinden en in elk geval betaal je dan de hoofdprijs. Als het magazijn vol staat met dergelijke oude motoren die onverkoopbaar zijn, kunnen de onderdelen daarvan voor een reële prijs verkocht worden, dit is klanten binding voor de toekomst.
Service, een goed product en reële prijzen is nog steeds de beste advertentie voor toekomstige klanten.
(bovenstaande is mijn mening zonder de aanbieder te kennen, ik wil deze niet bij voorbaat afbranden. TS maakt de keuze welke aanbieding voor hem het meest gunstig is en met wie hij in zee gaat)
Suc6,
Roelof
De vraag is heel simpel: wat ga ik betalen voor de auto van haar keuze met én zonder inruil. Dit bij diverse dealers die een auto van haar keuze hebben binnen ons budget.
Zodra ik smoesjes hoor in de trend van; niet courant, lastig in de markt, voor ons eigenlijk te oud, enz. en er wordt een "kul" bedrag geboden ben ik vrij snel klaar.
In het geval van een bootmotor zal de verkoper misschien de moeite moeten nemen om de motor te komen bekijken en draaiend te zien voor er beoordeeld kan worden of het een sloop, onderdelen of revisie waardige motor is.
Dat zie ik als zijn nadeel maar als de contacten dusdanig serieus worden zou dat geen probleem moeten zijn.
Het vaak gebruikte argument dat er voor gedateerde motoren geen markt is en dat de "schuur" vol staat met dergelijke inruilers is een dooddoener.
Zodra je een orderdeel zoekt voor dergelijke oudere motoren is het allemaal (bijna) niet te vinden en in elk geval betaal je dan de hoofdprijs. Als het magazijn vol staat met dergelijke oude motoren die onverkoopbaar zijn, kunnen de onderdelen daarvan voor een reële prijs verkocht worden, dit is klanten binding voor de toekomst.
Service, een goed product en reële prijzen is nog steeds de beste advertentie voor toekomstige klanten.
(bovenstaande is mijn mening zonder de aanbieder te kennen, ik wil deze niet bij voorbaat afbranden. TS maakt de keuze welke aanbieding voor hem het meest gunstig is en met wie hij in zee gaat)
Suc6,
Roelof