Oude motor, inruilen of verkopen?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor Roelof » 14 Jan 2018, 21:46

Met boot motoren is het wat lastiger, maar ik ben op dit moment op zoek naar een andere auto voor mijn vriendin.
De vraag is heel simpel: wat ga ik betalen voor de auto van haar keuze met én zonder inruil. Dit bij diverse dealers die een auto van haar keuze hebben binnen ons budget.
Zodra ik smoesjes hoor in de trend van; niet courant, lastig in de markt, voor ons eigenlijk te oud, enz. en er wordt een "kul" bedrag geboden ben ik vrij snel klaar.

In het geval van een bootmotor zal de verkoper misschien de moeite moeten nemen om de motor te komen bekijken en draaiend te zien voor er beoordeeld kan worden of het een sloop, onderdelen of revisie waardige motor is.
Dat zie ik als zijn nadeel maar als de contacten dusdanig serieus worden zou dat geen probleem moeten zijn.

Het vaak gebruikte argument dat er voor gedateerde motoren geen markt is en dat de "schuur" vol staat met dergelijke inruilers is een dooddoener.
Zodra je een orderdeel zoekt voor dergelijke oudere motoren is het allemaal (bijna) niet te vinden en in elk geval betaal je dan de hoofdprijs. Als het magazijn vol staat met dergelijke oude motoren die onverkoopbaar zijn, kunnen de onderdelen daarvan voor een reële prijs verkocht worden, dit is klanten binding voor de toekomst.

Service, een goed product en reële prijzen is nog steeds de beste advertentie voor toekomstige klanten.
(bovenstaande is mijn mening zonder de aanbieder te kennen, ik wil deze niet bij voorbaat afbranden. TS maakt de keuze welke aanbieding voor hem het meest gunstig is en met wie hij in zee gaat)

Suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor jessejohn » 14 Jan 2018, 23:18

Klopt.
Daarom bieden wij een motor aan met korting zo goed als we kunnen.
Inruil van de oude motor is altijd mogelijk zonder dat dit invloed heeft op de prijs voor de nieuwe motor en geboden korting.

Zodra de klant de aanbieding wat lijkt kan de inruil van de oude motor besproken worden. Uiteraard dient de oude motor eerst onderzocht te worden. Maar ook weten we allemaal dat vervanging voor een nieuwe motor een investering is en dat dit niet zomaar gebeurt als de oude motor nog goed is en geen gebreken vertoond.
Vaak word de keus voor een nieuwe motor gemaakt omdat de oude niet meer probleemloos werkt, slijtage heeft waardoor ieder seizoen steeds weer een investering gedaan moet worden om in bedrijf te blijven.

Wij willen eerlijk zijn richting klanten en een goede service en goede prijs te bieden waarmee wij en de kopende partij een goed gevoel bij heeft.
jessejohn
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 16 Mrt 2015, 21:31
ligplaats:
info:

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor Marie Christina » 14 Jan 2018, 23:40

Zeg, Jesse John, ga jij nog constructieve bijdragen leveren aan dit forum of ga je elk topic waar het woord motor in voorkomt alleen maar gebruiken als reclame voor je bedrijfje?
Het begint op te vallen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor Yep » 15 Jan 2018, 13:42

Zie ook viewtopic.php?f=4&t=3735.
Ik zeg: Nog 1 kans en anders bannen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor luukie25 » 15 Jan 2018, 16:19

Bedankt allemaal voor de input! Diverse lijntjes lopen voor allereerst offertes voor de nieuwe motor. Daarna kijk ik wat ik met de oude doe. Bij mij is in tegenstelling tot boven beschreven de motor nog wel goed draaiend, maar ik vervang hem uit voorzorg en uit comfort overwegingen omdat deze boot zeker nog 10-20 jaar aan blijft.
luukie25
 
Berichten: 136
Geregistreerd: 27 Sep 2015, 12:44
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Oude motor, inruilen of verkopen?

Berichtdoor henkvd » 16 Jan 2018, 00:16

Gejat uit een ander topic

jessejohn schreef:Gelukkig ben ik sponsor van het zeilersforum, net zoals andere bedrijven. En ben daar al geruime tijd lid.
Sinds 2015 ben ik geregistreerd op dit forum, echter het forum uit het oog verloren.
Ik probeer op topics waar ik kan een input te geven. Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken.
Echter ga ik niet alle topics nalezen, sommige zijn zelfs al tijden niet meer op gereageerd door derden.
Dus de nieuwe topics waar nodig zal ik input gaan geven.

Mvg.
Jesse


Kijken of je deze eigen woorden gaat gebruiken, of om je een beetje in te lezen, kijk eens hoe forum lid Eagle info deelt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten