Extra dieselfilter; overkill of niet?
Geplaatst: 06 Nov 2017, 21:16
Het afgelopen anderhalf jaar heft m'n project de Stroper zo goed als stil gelegen wegens prive omstandigheden (vader geworden, verhuist; van dat soort dingen). Nu het allemaal weer wat rustiger is geworden sta ik te popelen om verder te gaan. Vlak voordat het werk stil kwam te liggen heb ik nog net een frame in elkaar gelast voor de RVS brandstoftank.
Op m'n dieseltje; een Ruggerini MM150. Zit een aangebout spin-on dieselfilter. Nu ben ik aan het twijfelen of ik nog een extra CAV filter tussen de tank en de motor zal installeren.
De maximale capaciteit van het filter (90 liter per uur) lijkt me genoeg ook met de dieselretourstroom in gedachten. Ik vraag me echter af of er enige toegevoegde waarde is aan dat extra filter. In het werkplaatshandboek van Ruggerini staat er in ieder geval geen extra filter in het aansluitschema. Is dit extra filter overkill? Ben ik voldoende af met het originele filter op de motor? Met daarnaast altijd een spare filter aan boord voor het geval dat, en uiteraard het regelmatig checken van de dieseltank op water. Graag hoor ik jullie gedachten hierover!
Op m'n dieseltje; een Ruggerini MM150. Zit een aangebout spin-on dieselfilter. Nu ben ik aan het twijfelen of ik nog een extra CAV filter tussen de tank en de motor zal installeren.
De maximale capaciteit van het filter (90 liter per uur) lijkt me genoeg ook met de dieselretourstroom in gedachten. Ik vraag me echter af of er enige toegevoegde waarde is aan dat extra filter. In het werkplaatshandboek van Ruggerini staat er in ieder geval geen extra filter in het aansluitschema. Is dit extra filter overkill? Ben ik voldoende af met het originele filter op de motor? Met daarnaast altijd een spare filter aan boord voor het geval dat, en uiteraard het regelmatig checken van de dieseltank op water. Graag hoor ik jullie gedachten hierover!