startmotor,

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

startmotor,

Berichtdoor Klaas » 19 Mrt 2012, 20:55

hallo allen,

Ik heb vorigjaar mijn startmotor gerepareerd, alle onderdelen welke stuk waren had ik vervangen. De startmotor liep weer als een zonnetje.
maar de achterste ring had ik niet vervangen, deze was nog goed maar daar was alles eigelijk ook mee gezegd, wel paste de veertjes gewoon en heb ik het daar bij gelaten.
helaas was dit geen goede beslissing. Gister gebeurde het dus onvermijdelijke achterste ring waar die veertjes is kapot en de veertjes zijn geheel verdwenen, zie foto´s.

Afbeelding

Afbeelding


Nu hoop ik dat maarten of iemand anders hier nog zoon ringetje met veertjes heeft en of heel achterkantje van startmotor want het zwaar lopen komt dus door dat hij op de as loopt en niet meer in de ring.
Of een gereviseerde startmotor, en de kosten eventueel.
ik hoor graag.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor vuuren1 » 19 Mrt 2012, 23:32

Klaas,

Als je nu wat duidelijker zou zijn in je uitleg én ook de wazige plaatjes beter zou neerzetten kunnen we ook met je meedenken.

Wat is een achterste ring?
Is dat het achterlager?
Is dat de plaat met de borstelhouders?

Ik zie een wazige plaat als borstelhouder waar nog 4 aandrukveertjes op zitten.
Wat is er nu feitelijk stuk en waardoor?
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor MaartenKlop » 20 Mrt 2012, 00:16

Ik snap er ook geen tiet van, bedoel je de gegolfde veerring achter het lager in het achterdeksel?
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor Klaas » 20 Mrt 2012, 05:06

tja, de foto´s zijn wat wazig, maar ik bedoelde indd de gegolfde veerring in het achterdeksel en het lager.

ja wat je ziet zijn de borstelhouders
ik dacht neem dat op de foto met de resten van de ring welke er uitvandaan vielen toen ik hem open maakte.

ik wist ook zo snel niet de juiste benamingen, al waarvoor mijn oprechte excuus.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor MaartenKlop » 20 Mrt 2012, 12:38

Wat is de buitendiameter van het achterlager? Elk dynamo/startmotor revisiebedrijf zal dit onderdeeltje je zo kunnen leveren vermoed ik.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor Klaas » 20 Mrt 2012, 21:36

Het buitenwerkse maatje is 30mm en as dikte is 13mm.
Of bedoel je het kleine eind gat in de deksel van de startmotor als buitenmaat voor het aslagertje.
Ook die gegolfde veerring is dus geheel kapot, dus deze moet ook.
Als jij het voor mij zsm kan bestellen ben ik je erg dankbaar.
als je en bedrag weet laat me dat dan weten dan zorg dat ik het naar je overmaak.
momenteel ben ik wat minder onlne dus reageer of heel vroeg of pas in de avond.
Ik heb een heel (vervelend) klusje. Ik vaar momenteel veel op het ijsselmeer met mijn neven.Van Enkhuizen naar urk en weer terug. En hun vissen en ik mocht met hun mee.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor vuuren1 » 20 Mrt 2012, 22:08

Ik snap er nog steeds niks van.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor MaartenKlop » 20 Mrt 2012, 23:19

Hier nog een die het niet snapt. Klaas, je zult echt duidelijker moeten omschrijven wat je nodig hebt. Het lager is zelf ook stuk? Dan moet je het nummer doorgeven wat op het lager staat.

Ik wil hier best voor je achteraan gaan, maar ik denk dat je het net zo snel en waarschijnlijk sneller zelf bij een startmotorrevisiebedrijf in je eigen buurt op kunt zoeken.
MaartenKlop
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 17:13
Woonplaats: Bodegraven
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor Tjeerd47 » 21 Mrt 2012, 10:13

Probeer de autosloperij eens, zo te zien zijn je borstels versleten, als dit zo is zal het anker ook behoorlijk ingesleten zijn.
Dat anker zal moeten worden afgedraaid en de isolatie tussen de lamellen uitgefreesd.
Welk veertje je nu bedoeld? ik heb geen idee.

Ook de maat staat er niet bij van het deksel, VW passat?

Ooit nog eens stage gelopen bij Brand motoren revisie en dit soort dingen gedaan, altijd nuttig, zelfs met fl 15,= zakgeld in de week!
Groet,
Tjeerd
Tjeerd47
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 12:25
ligplaats:
info:

Re: startmotor,

Berichtdoor Klaas » 21 Mrt 2012, 21:00

jongens deze startmotor is volgens mij orgineel bij de albin AD 21 geleverd, heeft ook de orginele albin kleuren, geen autosloperij startmotor, de borstels zijn wel halfweg maar nog niet op.
ik weet inmiddels dat albin geen startmotoren meer maakt voor deze motor en dat deze alleen nog worden gereviseerd.

Maarten, wat ik iig graag wil is de gegolfde veerring. zou jij voor mijn daar naar willen kijken?
wat voor gegevens heb je daar voor nodig of kun jij in documutatie van de albin daar achter komen?
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten