ik ben ook even aan het zoeken geslagen,of er info te vinden is van jou motor.
Ik kom echter tot de conclusie,dat je wel iets meer gegevens zal moeten aanreiken,want alleen Krup-Cummins 12.7 l 265 pk,is niet genoeg.
Er zijn meer motoren namelijk door Krupp al dat niet samen of voor Cummins gebouwd.
Dergelijke gegevens kun je vinden op het typeplaatje,die er ongetwijfeld op zit.
Alvast een voorproefje.
Betreft het een soortgelijke motor?
http://www.ebay.de/itm/Krupp-Cummins-Di ... SwA3dYemQ7En in deze thread(duits forum) staat op de laatste pagina een telefoonnumer waar je misschien ook iets aan kan hebben.
https://www.bauforum24.biz/forums/topic ... v8/?page=3ekloekke schreef:Het water wat ik in de expansie tank doe staat een dag later onder in het blok, dat zou natuurlijk koelvloeistof moeten zijn maar zolang het er net zo hard weer uit loopt gebruik ik nog water!
Als ik dit zo lees,dat zou je denken dat door afkoeling van het blok,er een vacuumssituatie ontstaat,dat het water de carter via een beschadiging,of als er losse cilinder bussen in zitten( en zo te zien volgens die tekening,zitten die erin) die te ruim komen te zitten doordat de afdichting ertussen uitgaat of kapot gaat,dan het blok in trekt.Je krijgt dan namelijk een open verbinding tussen koelcircuit en carter.Maar in principe zou je dan overdag ook als de motor loopt,ook iets waterverlies moeten hebben.Ik vrees voor je , dat je motor voor een motorrevisie in aanmerking komt.En of dat nog lonend is,en er überhaupt nog onderdelen daarvoor verkrijgbaar zijn,weet ik niet.