Welk olie filter xdp 688

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Scheepskoe » 26 Sep 2017, 20:51

Hallo forumleden,

Al veel geleerd hier :) nu toch maar zelf eens een vraag stellen, ik ben in het bezit van een kruiser met een 6 cilinder diesel peugeot indenor xdp 688 90 pk uit 1969
Weet iemand welk olie filter ik moet hebben ? Als ik verschillende websites af zoek incl google kom ik er nog niet echt uit. Bij al die exemplaren staat mijn moter niet bij vandaar mijn vraag hier het zal vast simpel zijn ... maar goed ow ja en nog iets rond de carterpan zweet hij wat om de packing heen kan dit terplekke venieuwd worden of dient de gehele moter gelift te worden.

Graag hoor ik jullie bevindingen
Scheepskoe
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 20:41
ligplaats:
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Roelof » 26 Sep 2017, 21:50

Staat er geen nummer op het filter? Aan de hand van een nummer kan een filter leverancier (bv Brezan) het juiste filter vinden.
Ter plaatse vervangen van de zwetende carterpan afdichting hangt af van de inbouw.
Ik reken dat het een krappe boel is onder de motor, om de pakking te vervangen zul je de carterpan dusdanig moeten kunnen laten zakken dat je overal goed bij kunt om oude pakking resten te verwijderen en een nieuwe pakking te kunnen plaatsen, ook zullen alle boutjes toegankelijk moeten zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 26 Sep 2017, 22:24

Scheepskoe schreef:6 cilinder diesel peugeot indenor xdp 688 90 pk uit 1969
Weet iemand welk olie filter ik moet hebben ? Als ik verschillende websites af zoek incl google kom ik er nog niet echt uit. Bij al die exemplaren staat mijn moter niet bij.

Vreemd,als ik ingeef bij Google 'xdp6.88' krijg ik binnen no time een hit.
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Indenor_XDP6_88.pdf
Hierin staan alle gegevens over smering en koeling , onder het kopje 'graissage et refroidissement', betreffende je motor.
(wel in de franse taal, maar huile=olie ,en geen huilen.) :lol: :lol:
Update:
Vond zojuist nog een andere,waarin nog meer staat onder het kopje, "Graissage".
Vele oliemerken staan erbij:
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Inde ... nduite.pdf
Noordvaarder
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Roelof » 26 Sep 2017, 23:28

Was even nieuwsgierig en ben met de info uit de onderste link (pagina 8) van Noordvaarder gaan googelen.
Als ik het goed heb kom ik uit op een Purflux L 157 filter.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8n4LbRMq5A

Voor je besteld kun je beter even contact opnemen en navragen of het klopt.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Blacktoppie » 27 Sep 2017, 07:29

Bovenstaand filter moet ook op mijn xdp 4.88 dus dat zou goed kunnen.

Kijk even op dieseldokter.nl(geen aandelen) daar kan je filters bestellen.
Elke willekeurige auto handel kan ook wel een soortgelijk filter bestellen.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Scheepskoe » 27 Sep 2017, 16:56

Bedankt voor jullie reacties, mijn frans is niet al te best ik ben zoals jullie al aangaven naar de auto onderdelen zaak geweest
de eerste kon mij niet helpen en de 2e kwam op een MP4404 Filter onder een vaag merk. ik kon beter het filter mee nemen naar de des betreffende zaak.
dus roelof je tip om het nummer op te schrijven is nog niet zo gek :D en die link die je gaf daar staat een open filter of zie ik dit verkeerd?
Scheepskoe
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 20:41
ligplaats:
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Noordvaarder » 27 Sep 2017, 17:15

Scheepskoe schreef: mijn frans is niet al te best ik ben zoals jullie al aangaven naar de auto onderdelen zaak geweest
de eerste kon mij niet helpen en de 2e kwam op een MP4404 Filter onder een vaag merk.

Als je het onderdeelnummer opschrijft dat achter Cartouche d'Huile staat,en er mee naar een Peugeot garage gaat,
het lieftst naar een Peugeot garage waar ze ook nog onderdelen hebben voor ouder types zoals de 404 en 304,dan weten die wel raad met dat nummer.
Er staat ook duidelijk is de gebruiksaanwijzing,die ik je al eerder gaf in de 2de link,dat het een PURFLUX L157 moet zijn.
Een ieder weet,dat met een cartouche,een filter wordt bedoeld in Frankrijk.
Afbeelding
Noordvaarder
 

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Roelof » 27 Sep 2017, 19:54

Noordvaarder schreef:Een ieder weet,dat met een cartouche,een filter wordt bedoeld in Frankrijk.


Dat valt toch wel tegen, ik heb het in gedachten omgezet naar naar het Engelse "cartridge" omdat het daar op lijkt.
NL: cartridge = patroon
Vandaaruit ging ik er vanuit dat het een filter element is en ben verder gaan zoeken.

Ik spreek geen woord Frans, heb één keer tijdens een vakantie in Frankrijk een rep.set voor een luchtmatras moeten kopen :shock:
Kwam niet veel verder dan: matrasiooon, plaksiooone reparatioon .... :? 8-) :lol:

('t is nog gelukt ook ;) )
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Scheepskoe » 27 Sep 2017, 20:38

ik ken geen frans en frans mij ook niet, maar dat is een inzet filter en ik heb een opzet filter ......
dus met je eerdere link kan ik niets mee helaas.

snap je daarom waarom ik niets kon vinden ?
heb ik dan een compleet ander systeem ? of zijn er verschillende uitvoeringen op de markt gebracht ?
Scheepskoe
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 26 Sep 2017, 20:41
ligplaats:
info:

Re: Welk olie filter xdp 688

Berichtdoor Klaver vier » 27 Sep 2017, 21:20

Ik zou gewoon het filter er maar eens afhalen en er mee naar een goede automaterialen zaak gaan,die pakken hem meestal zo van de plank
Gr René
Klaver vier
 

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten