OPGELOST-Zf bw6. Links of rechtsdraaiend?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: OPGELOST-Zf bw6. Links of rechtsdraaiend?

Berichtdoor Nelis858 » 16 Mrt 2012, 12:44

Ja dat geloof ik. Maar ja. Hij staat sinds gister in m'n huiskamer 8-)
Nog even wachten tot er een plekje vrij komt op de werf en dan gaat hij erin.
Ik heb zelf ook voor zo een Chinese gekeken maar dat werd toch iets te groot. Of ik moest er een 20 pk in zetten.
Maar in ieder geval ik ben er zeer blij mee de boot staat al 2 jaar stil dus word weer tijd dat we gaan varen
Navigare necesse est!
Nelis858
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Feb 2012, 23:51
ligplaats:
info:

Re: OPGELOST-Zf bw6. Links of rechtsdraaiend?

Berichtdoor vuuren1 » 16 Mrt 2012, 22:43

Als je een aantal dingen in acht neemt komt het wel goed:

-Een keerkoppeling met een 2 op 1 reductie (en niet hoger) is goed.
-De juiste schroefas situatie met de juiste flexibele koppeling is belangrijk.
-Een echt brandstoffilter is ook belangrijk (niet het meestal standaard meegeleverde -soort bromfiets- dingetje).
-Het zwarte plastic filter op de luchtinlaat zou ik vervangen voor een cycloonfilter, dat scheelt je enorm veel in bromgeluiden.
-De aansluiting vanaf de brandstoftank moet heel erg optimaal zijn met het bijgeleverde elektrische opvoerpompje (die soms niet wordt meegeleverd).

Verder zijn de bepaalde passingen van aanbouwdelen tussen motor en de keerkoppeling wat minder nauwkeurig dan bij de dure motoren.
Ook zal de demperplaat van een goedkopere kwaliteit zijn.

Er zijn nog meer verschillen maar die zijn minder belangrijk.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: OPGELOST-Zf bw6. Links of rechtsdraaiend?

Berichtdoor Nelis858 » 16 Mrt 2012, 23:53

vuuren1 schreef:Als je een aantal dingen in acht neemt komt het wel goed:

-Een keerkoppeling met een 2 op 1 reductie (en niet hoger) is goed.
-De juiste schroefas situatie met de juiste flexibele koppeling is belangrijk.
-Een echt brandstoffilter is ook belangrijk (niet het meestal standaard meegeleverde -soort bromfiets- dingetje).
-Het zwarte plastic filter op de luchtinlaat zou ik vervangen voor een cycloonfilter, dat scheelt je enorm veel in bromgeluiden.
-De aansluiting vanaf de brandstoftank moet heel erg optimaal zijn met het bijgeleverde elektrische opvoerpompje (die soms niet wordt meegeleverd).

Verder zijn de bepaalde passingen van aanbouwdelen tussen motor en de keerkoppeling wat minder nauwkeurig dan bij de dure motoren.
Ook zal de demperplaat van een goedkopere kwaliteit zijn.

Er zijn nog meer verschillen maar die zijn minder belangrijk.


Koppeling is 2:1 tmc 60
Flexibele koppeling heb ik
Brandstoffilter wil ik nog een separ tussen zetten
Die cycloonfilter is wel een idee zal eerst even kijken wat deze doet. Beetje raar er zit geen filterelement ofzo in is gewoon hol. Hoezo is dit?

Wat bedoel je met optimaal, de brandstoftanks. Trekt dit pompje het niet goed of zo?
Nelis858
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Feb 2012, 23:51
ligplaats:
info:

Re: OPGELOST-Zf bw6. Links of rechtsdraaiend?

Berichtdoor vuuren1 » 17 Mrt 2012, 00:32

Je komt er met je persoonlijk adviseur hopelijk wel uit.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten