Met SPOED gezocht...

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor vuuren1 » 18 Aug 2017, 01:23

Volmaakte onzin.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor Riva » 18 Aug 2017, 02:03

Tut tut tut.....vuuren1, een oordeel.... ;) ik deed alleen een voorstel voor een tijdelijke oplossing, en het mooie is, ik weet ook dat het zou werken...het moet kunnen scharnieren en swiffelen.....daar is geen twijfel bij mij...dat het wellicht out of de box denken en handelen is....ja dat zal wel....de foto's laten zien dat de boot op de kant staat en dus, zou het in mijn geval zo zijn dan had ik het zo tijdelijk opgelost zodat ik verder kon en van de resterende daagjes genieten en later kijken voor een permanente oplossing hetzij nieuw of tweede hands.

Warme groet
Riva
Riva
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 26 Feb 2017, 05:39
ligplaats: Curacao
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor broekie » 18 Aug 2017, 07:42

En waar zou je dan gaan varen met zo'n tijdelijke oplossing?
Ik lees dat men op vakantie wilde met de boot.
Wees maar blij dat hij niet op een drukke getijde rivier is afgebroken.

Ik denk dat de bijkomende gevaren onderschat worden bij dit soort zaken.
Komen we weer op een oud onderwerp, APK voor schepen. :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor svangroen » 18 Aug 2017, 08:13

Van mij mag dit topic gesloten worden....ik heb een Enfield drive gevonden.
Wij zijn blij met ons "oude" schuitje. En hebben nog net genoeg ervaring te weten dat dit schuitje uit 1967 het nog prima een paar jaartjes gaat doen. Succes allemaal
svangroen
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 14 Aug 2017, 12:11
ligplaats: Biddinghuizen
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor aquanaut » 18 Aug 2017, 08:26

Riva schreef:Nou, ik ben dan geen kenner maar ik moet zeggen dat het toch een knap bootje is!....ik wil het niet zeggen en als doordrammen over laten komen...maar voor mij zou de reparatie (tijdelijk) rustig een spalkje mogen zijn om toch nog even te genieten op het water, ik ook even gekeken op wat technische tekeningen en zag dat er voldoende materiaal in het aluminium was om de strip die ik er om zou buigen ook met tap eind zou vast maken, uiteinden bij elkaar en een oog er op lassen en ziezo daar is mijn scharnier punt weer, die andere foto wat afgebroken was (van de besturing denk ik) zelfde verhaal...dwars pijpje met een buis of een massief rond staal er op klaar!...varen met die schuit.....nu ben ik wel iemand die alleen naar oplossingen kijkt.....en later rustig kijken of en hoe ik originele onderdelen zou kunnen krijgen...of...een nieuwe staart/backdrive.....ik begrijp echt wel dat het geen permanente oplossing is maar het zou maar zo kunnen zijn dat die het langer vol houd dan je zou bedenken!
Wat ik zo kon zien was voor mij een dagje knutselen en gaan! En later verder kijken wat te doen.
Maar goed, dat is geen geschreven edict.


Afbeelding
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor Davidos » 18 Aug 2017, 09:25

svangroen schreef:Van mij mag dit topic gesloten worden....ik heb een Enfield drive gevonden.
Wij zijn blij met ons "oude" schuitje. En hebben nog net genoeg ervaring te weten dat dit schuitje uit 1967 het nog prima een paar jaartjes gaat doen. Succes allemaal


Erg leuk bootje, ziet er op het eerste gezicht niet onaardig uit. Echter dat is het probleem dat je als leek hebt, je herkent de zwakke plekken niet. Een kenner zou die Enfield denk ik wel meteen hebben aangewezen.

Jammer dat jullie er zo achter moesten komen maar fijn om te lezen dat je een Enfield drive hebt gevonden!

Fijne vakantie!
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor broekie » 18 Aug 2017, 09:45

Ik wil de boot ook niet afkraken, die ziet er leuk uit.
Probleem is dat men niet doorheeft dat de motoren vaak op zijn.
De waarde van zo'n boot is dan eigenlijk nihil.

Maar als het motortje nog draait en even "een beurtje nodig heeft voor het mooie", ziet men kans nog een leuke prijs voor het geheel te krijgen.
Daar zit het probleem, de koper komt er snel achter dat het allemaal niet is wat hij gedacht had bij het kopen.

Dat is wat men hier op het forum de mensen wil meegeven.
Echter als de koop al gesloten is en men hier komt met een vraag, zijn de antwoorden minder leuk.

Ik hoop dat de drive die je gevonden hebt weer een poosje mee kan en andere problemen je bespaard blijven.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor henkvd » 18 Aug 2017, 10:29

Heb je de drive uit Duitsland ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor jade » 18 Aug 2017, 14:57

Leuk bootje om te zien, de motor ziet er toch ook helemaal niet gek uit, best netjes.
Nu even de kapotte onderdelen vervangen en je kan er weer leuk mee weg.
Valt het toch allemaal best wel weer mee.
Ik lees hier op dit forum een poosje mee en reageer af en toe.
Je zou er hier tegen op zien om een vraag te stellen over een pas aangeschaft oud bootje.
Er word altijd erg negatief gereageerd.
Nu is het ook zo dat je dingen tegen kunt komen waar je vooraf onmogelijk rekening mee kunt houden, maar niet iedereen wil en kan een boot aanschaffen waarbij weinig tegenslagen te verwachten zijn.

Ik zou zelf bij een budget van zeg 10000 euro toch ook liever een bootje kopen van rond de 4000 en wat tegenslagen de baas kunnen.
Je kan ook een nieuwer bootje kopen waarbij je niets van achterstallig onderhoud vewacht, en dan bijna je maximale budget betalen, en de eerste de beste tegenslag zit je in de problemen.
ook nieuwe dingen kunnen kapot.

Je doet het toch op je eigen manier waarbij je je zelf het best voelt, risico bij aanschaf heb je toch.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Met SPOED gezocht...

Berichtdoor henkvd » 18 Aug 2017, 15:05

Grootste probleem is in dit geval de Enfield, oud en verkrijgbaarheid onderdelen een uitdaging, hier ging het dan bijzonder vlot om nog wat te vinden, de vraag is alleen als je net trotse eigenaar bent geworden, heb je het probleem er cadeau bijgekregen, vaak wel namelijk, even een nieuwe drive is ruim boven de aanschaf waarde boot, een reactie als beter onderzoek doen voor aankoop komt dan hard aan en zou een hoop leed kunnen besparen in financiële zin en in dit geval een vakantie planning die in de war gaat, dat helpt vaak ook niet hoe de partner vertrouwen blijft houden in het gat in het water, wat een heel ander beeld had bij aankoop.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten