Nou, beste vuuren1, deels kan ik me daar in vinden, echter voor een ander deel totaal niet, zoals ik al summier aangaf...
de trip die ik gemaakt heb met de tweede hands H1 Humvee in 1992 gekocht en die heb ik trouwens nog steeds!! En ben ik ook weer aan het verbouwen, Die heb ik bv gekocht" as is where is " over laten komen vanuit usa, klaar gemaakt voor kenteken in duitsland en bepakt voor een road trip, Emmen - België- france- Pyrenees- Spaans Basken- Lissabon - Gibraltar - Tanger, langs de Alboranzee -Algiers, parc national d el Kala waar ik mijn eerste pech kreeg....aandrijfas gebroken en een lekke band....de lekke band was een eitje!...de aandrijfas.....gerepareerd met een afgeslepen kruiskoppeling van een sloop Saviem camion en deze zit er nog steeds onder!
de garage/sloop monteur heeft alleen maar de hele tijd gemompeld ca ne va pas marcher petitie chef....
, toen naar Tunis, via de golf van Tunis met de boot naar trapani over gestoken, de drie grote natuurparken door kruist waarbij mijn low gear schifter is gebroken, gerepareerd met een stuk hekwerk hoeklijn en prikkeldraad...( moet ik nog steeds terug brengen
, terug naar Palermo en met de boot naar sardegna, via santa teresa met de boot naar Bonifacio door park natural corse van bastio ( of Bastia ) naar livorno Florence daar heb ik pech gekregen met mijn koelfan en control box, de koelfan die afbrak toen ik door het meer ben gereden achter il Forn, gerepareerd samen met de lokale zinksmit die gedurende het werk alleen maar met zijn hoofd nee schudde...( het zelfde verhaal...dat gaat niet werken chef ) een tractor tank als extra watertank te maken op de achter bumper, zinken pijp links en rechts van de auto langs de drempel, de thermostaat er uit en de kachel vol open, slang er af zodat de warmte naar buiten kon en niet in de auto, de control box los geknipt en alle draden door verbonden met huis tuin en keuken verlengsnoer, het enige wat niet werkte was het voorgloeien, dat heb ik opgelost door ether, en daar heb ik ongeveer 1500 km mee gereden via Zwitserland, Zürich verder omhoog, Duitsland en uiteindelijk bij meppen de grens over weer thuis...ongeveer 8000 km waarvan 1000 op de boot met oversteken.
De auto gekocht toentertijd omdat ik die in 1991 voor het eerst zag tijdens mijn werk in de golf bij red Adier....branden blussen met als bescherming Oude blikken dak golfplaten tegen de hitte ( later wel nieuwe gekregen omdat het prima werkte!
)
Nogmaals het voorstel was als een oplossing bedoeld om verder te kunnen gaan als het echt problematisch zou zijn...gelukkig heeft hij iets gevonden om het weer klaar te maken en komt het allemaal weer goed! Plus dat die lekker een wikentje uit is!
Het bovenstaande verhaal had ik niet gemeld als ik niet ongeveer 1000 km over het water heb afgelegd met vracht boten om van de ene kant naar de ander kant te komen....mijn vrouw heeft geen moment gehad dat ze zich zorgen hoefde te maken....de eerst geborene van 4 wist niet beter, die speelde overal waar we stil stonden, en onze tweede kwam 3 maand later toen we alweer thuis waren.
Kortom....ik zou als er geen andere mogelijkheden zouden zijn de reparatie met een "Spalkje" hebben gerepareerd.
waar anderen stil staan...begin ik pas.
Maar beste mensen!!.....ik heb de boodschap wel begrepen hoor!....ik zal verder adviezen achterwege laten en met veel plezier alle berichten lezen die voorbij komen, ik kijk en lees met plezier dit veelzijdig forum ! Waarvoor mijn compliment!
Morgen is het weer mijn knutseldag!
Warme groet
Riva