Klaver vier schreef:Iets zegt mij dat het verhaal van waalschokker totaal niet klopt een kruissnelheid bij 1600 toeren en een koppeling inschakelen bij 200 toeren,gods onmogelijk dat kan alleen bij een langzaam loper met dat toerental.
Ik verwacht ook niet dat de keerkoppeling in komt bij 200 toeren,dan blijf je liggen waar je ligt
Gr René ( Klaver vier)
Bob schreef:
Iedereen nogmaals bedankt en als iemand nog informatie heeft ...ik houd me aanbevolen.
Groet, Bob.
aquanaut schreef:[
@Waalschokker, Wat is het exacte motortype naast "5l BMC 90 Pk" ?
Een dieselmotor 60 min. onbelast "warmdraaien" is net zo slecht als je verzopen kat drogen in de magnetron........
Aquanaut
aquanaut schreef:Ooit gehoord van idling speed?
Je zal best gelijk hebben dat jouw toerenteller 200 rpm aangeeft, dat zal niemand beweren dat dit niet zo is, de fout zit hem in de aanwijzing van je toerenteller.
Jouw motor zal stationair nooit lager kunnen lopen als een 400-450 toeren, alleen zeer doet ie dat zeer oneenparig en hij zal direct afslaan als je inschakelt.
Het juiste toerental voor deze motor is 500-550 rpm, hieronder gaan draaien geeft juist schade aan de keerkoppeling vanwege de oneenparigheid van de loop.
Ik heb min of meer dezelfde motor aan boord (Thornycroft T345), die draait 500 rpm stationair (gemeten met de laser toerenteller op het vliegwiel)
Aquanaut
Klaver vier schreef:Jammer dat ik nou alweer gelijk heb,als bijna iedereen het zegt zou ik toch maar eens achter mijn oren krabben,in plaats van volhouden dat het zwart is.
Zo langzaam lopen kan alleen een heel oude scheepsmotor met 1 of 2 cylinders.
Ik denk dat onze motor minimaal 400 toeren kan draaien als hij het haalt ( Iveco 6 cylinder)
Waarom zou jouw motor dan 200 toeren kunnen draaien?
Gr René ( Klaver vier)
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten