Ideale toerental Velvet keerkoppeling

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Jul 2017, 21:32

jkos schreef:200 RPM stationair? En de toerenteller geeft de juiste waarde aan?


staat er toch
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Jul 2017, 21:33

jade schreef:
60 min warmlopen?
Zonder werk?



zonder werk klopt.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 30 Jul 2017, 21:35

Klaver vier schreef:Ik heb er ook een hydraulische velvet in staan en die schakelt in bij 500 toeren per minuut
En die hoor je helemaal niet,komt heel soepel in.
Bij 200 toeren inschakelen vindt ik een heel gek verhaal, dan heeft een motor immers amper kracht.
Gr René ( Klaver vier)



En toch is het zo René.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor Martin65 » 30 Jul 2017, 21:47

Achter onze DAF gaat ie ook met zo'n 500rpm in het werk zonder ook maar iets te voelen.
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor Bob » 30 Jul 2017, 23:42

Bedankt voor de info.

@ Hans: demperplaat is nieuw.

Ik ga morgen eerst Dintra bellen en daarna na het monteren van de pomp en het op tijd zetten > "spelen" met het gas.

De ellende is alleen dat de gaffel van de morsekabel op zo'n onmogelijke plek zit nl. tussen injectiepomp en motorblok en onder het expansievat.
Daarbij komt dan nog de ergernis dat je het asje van de borging moeilijk in het gaatje van de gashandel kan krijgen, dat dan vervolgens de hele borgbeugel in de bilge,
onder de motor fl*kkert .
Vorige keer, ook nog handen en polsen verbrand, omdat ik natuurlijk niet kon wachten tot dat de motor was afgekoeld.

@ Waalschokker: jammer dat je de humor er niet van kan inzien, bovendien kaapte jij mijn draadje niet want jij gaf gewoon een reactie maar anderen incluis mijzelf reageerden op het door jou genoemde lage toerental en dat noemde ik (met een knipoog) kapen.

Iedereen nogmaals bedankt en als iemand nog informatie heeft ...ik houd me aanbevolen.

Groet, Bob.
Bob
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 13 Aug 2015, 18:25
ligplaats: Middelburg
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Jul 2017, 00:34

Bob schreef:Bedankt voor de info.


@ Waalschokker: jammer dat je de humor er niet van kan inzien, bovendien kaapte jij mijn draadje niet want jij gaf gewoon een reactie maar anderen incluis mijzelf reageerden op het door jou genoemde lage toerental en dat noemde ik (met een knipoog) kapen.


Groet, Bob.


Hallo Bob, had uw reactie wat verkeerd ingeschat... niet van wakker liggen we hebben allemaal wel eens een mindere dag :?
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor Arthur » 31 Jul 2017, 08:15

Geen enkel normaal denkend mens laat een dieselmotor of wat voor motor dan ook een uur lang warm lopen, slecht voor de motor en het milieu, zullen jou mede watersporters blij zijn als je naast ze ligt en ze liggen lekker te slapen, of als een trucker smorgens op een parking de motor warm laten draaien.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor kajoe » 31 Jul 2017, 09:46

60 minuten dan ben ik al 59 minuten onderweg tja had ik je broodtrommeltje bij me dan kon je er naar fluiten.
in het grote werk en dan vooral met omkeerbare motoren was het vrijwel direct volaan er op .zelf vaar ik nu na het los gooien vrijwel meteen weg wel niet direct vol maar wel met een 1200/1500 toeren .
de velvet pakt bij mij met rond 500 toeren mooi en vrijwel geruisloos in.
voorheen met het Dafje a en twindisc hoorde en voelde je het als je schakelde, soms kraakte het dan even .wel mooi dat je v bij het manoeuvreren rustig van vol naar vol kon gaan hij schakelde dan pas bij rond 1500 toeren.
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Jul 2017, 13:45

kajoe schreef:"...60 minuten dan ben ik al 59 minuten onderweg tja had ik je broodtrommeltje bij me dan kon je er naar fluiten..."


Dag Kajoe, ik lees steeds met plezier je inbreng, ga ook elke dag naar Kombuispraat, heerlijk om de comment's te lezen van echte schippers. ;) of ex BEROEPSschippers op dit forum.
Blijkbaar bega ik een doodzonde de reacties te lezen van de JACHTschippers.
Maar tot nader order is het mijn schip, mijn centen en ben ik schipper op mijn schuit.
Alé en nu maar wachten op "leuke" reacties :mrgreen:
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Ideale toerental Velvet keerkoppeling

Berichtdoor De Waalschokker » 31 Jul 2017, 14:01

Arthur schreef:Geen enkel normaal denkend mens laat een dieselmotor of wat voor motor dan ook een uur lang warm lopen, slecht voor de motor en het milieu, zullen jou mede watersporters blij zijn als je naast ze ligt en ze liggen lekker te slapen, of als een trucker smorgens op een parking de motor warm laten draaien.


Of ik normaal ben is enkel aan mijzelf om daar over te oordelen.
Ik ben geen watersporter Arthur, ik ben eigenaar van een woonschip dat ik totaal renoveer eigenhandig.
Ik lig in de jachthaven totaal geïsoleerd waar het dichts bijzijnde jacht 60meter verwijderd is en kan dus herrie maken zoveel als ik wil.
Ik lig overigs nooit in jachthavens als ik wat ga varen, overvaren Amsterdam Kerkhove ook niet éénmaal.
Wat mijn voormalig beroep betreft leuke anekdote:
de tijd dat ik op Joegoslavië reed gaan lossen ergens in Nederland, kom op grote parking (formaat half voetbalveld) LEEG en doe mijn gordijntjes dicht.
Volgende morgen vroeg op start motor want wil koffie zetten, hoor ineens gebons op mijn deur, lang verhaal kort maken IDIOOT (Nederlander overigs) kwaakt tegen mij dat ik geen herrie moet maken, heb dat stuk vreten duidelijk gemaakt dat hij met rust moet laten en op zo'n terrein niet naast mij hoefde te staan.
Kijk sé Arthur dat haatte ik dat tegen elkaar aanschurken heb ik nooit gedaan reed altijd ergens af kant vd weg of zo en alleen in noodgevallen een station op voor te pitten.
Heb het beroep héél graag gedaan maar iet tussen en met anderen gaan staan.
Mijn schip is hetzelfde ze moeten mij ook met rust laten punt andere lijn.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten