Afgelopen weekend 3 daagjes weg geweest.
Alleen gister met wat minder weer via het merwedekanaal naar vianen in een kolone van de spoorbrug arkel naar vianen.
Het viel mij op dat ik de rest niet bij kon houden,
dus GPS erbij, en toen zag ik dat ik bij 2600 rpm net aan de 9 a 9,5km/u haalde.
normaal was dat 11 a 12.
zelfs bij bijna 3000 rpm haalde ik dat nog niet.
ook leek ik een zwaarder geluid waar te nemen, niet van de motor maar van de aandrijving.
Gas terug genomen naar 2300 rpm waarbij het geheel het rustigste draaide, echter net aan 9km/h
Bij een brug aangekomen moest ik wachten op tegemoetkomende beroepsvaart..
dus in z'n vrij.... even later stationair vooruit, enorme trilling, alsof hij maar half in versnelling stond oid, iets gas erbij en het was weg.
Later bij de het afmeren voor de sluis idem.. .maar na een wachttijd van 20 min was het weg, en is ook niet teruggekomen op het tripje naar de haven vanaf de sluis.
In de haven eens goed onder de vloer gekeken, en verdomd, daar lag weer een plasje olie.
Dat lag er eerder ook ( grotere hoeveelheid ) maar toen dacht ik dat het kwam doordat ik teveel olie in de brandstofpomp gekiept had.
Aangezien het oliepeil van de motor nog hetzelfde stond verdenk ik nu de keerkoppeling van lekkage.
Wellicht is het peil nu te laag, wat bij flink doorvaren en een goed warme KK dus dat enorme trillen/bonken in de vooruit verklaart bij stationair.
Nu is vorig jaar de olie ververst door drinkwaard, dus had er niet meer naar omgekeken.
Kan een PRM koppeling met een te laag peil bovenstaande symptomen geven ?
En weet iemand welk type PRM koppeling dit is ?
Dan kan ik even de manual erbij zoeken om te zien HOE ik olie kan peilen (zag geen peilstok)
Hopelijk is dit het.... ik zag nergens een lekspoor, maar heb niet de aftapplug ondeirn gecheckt....
Ga over 3 weken op vakantie ermee, hopelijk is het geen keerring oid waardoor hij eruit moet.