Pagina 2 van 2

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 09:13
door elrenegado
die dubbele aansluiting is zodat je een beetje vrije keuze in de opstelling hebt..
Beide aansluitingen link, beide rechts, 1 link en 1 rechts etc.

En je retour nooit terug naar je filter en dan weer de motor in..
Diesel word TE warm dan...

daarnaast denk ik dat je ook andere problemen krijg als je de retour op je filter aansluit... lucht, drukprobleem etc.

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 10:31
door Klaver vier
Zo wordt het een lang verhaal als we alles nagaan praten
Gr René

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 12:27
door zoran
leuk he,
nu weet ik nog niet is het 1 en 2, of 3 en 4, of 1 en 3, of 2 en 4
gr,

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 12:32
door elrenegado
zoran schreef:leuk he,
nu weet ik nog niet is het 1 en 2, of 3 en 4, of 1 en 3, of 2 en 4
gr,


Dat maakt dus niets uit....
zolang je maar 1 ingang, en 1 uitgang gebruikt...
Wat voor jouw situatie het beste uitkomt.

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2017, 16:13
door Klaver vier
Hoe duidelijk wil je het hebben,gewoon de pijl volgen en er twee afdoppen.
Dus moet je van links naar rechts neem je die pijl,van recht naar links de andere pijl.
Makkelijker kan het toch niet.
Gr René

Re: brandstoffilter

BerichtGeplaatst: 24 Jul 2017, 17:01
door E W Ricken
Stel, je hebt een gen.setje, of een Webasto heater, of een tweetal kleinere motoren staan dan is het als groffilter inzetbaar indien de doorstroming voor de grootste verbruiker niet wordt belemmerd. Bij dubbele aandrijving zou ik het nooit doen voor toepassing op de hoofdmotoren. Verder dient elke verbruiker zijn eigen fijnfilter te hebben.
Hierbij gelet op binnenvaren en niet op zee.