door Roelof » 18 Jul 2017, 23:22
De HD brandstofpomp en verstuivers worden gekoeld door de brandstof, daarom heeft de opvoerpomp ook een veel grotere opbrengst dan noodzakelijk is om het verbruik van de motor bij te houden.
Als de retour terug komt op het filter kan de brandstof warmer worden dus minder koelen.
Er zijn wel motoren die de retour op het filter hebben maar als er op een of andere manier een keer lucht in het brandstof systeem komt wordt het ontluchten alleen maar lastiger.
Zoals in een eerder topic beschreven zit er op de Peugeot Indenor hiervoor een aparte ontluchtingsafsluiter op het filter.
Ik heb begrepen (geen ervaring mee) dat er ook Yanmar motoren zijn waarbij de retour op het filter is aangesloten.
De pijlen op een filter geven alleen de stromingsrichting aan door het filter. Voor verschillende opstellingen / toepassingen kan hetzelfde (standaard) filter gebruikt worden, anders zou voor iedere motor een apart filter gemaakt moeten worden.
Afdoppen is goedkoper dan verschillende filters ontwerpen en produceren maar zoals gezegd, het kan dus wel gebruikt worden om de retour aan te sluiten.
Persoonlijk zou ik het niet doen zolang het mogelijk is om de retour terug de tank in te laten stromen.
Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten