Product bij motorolie

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Product bij motorolie

Berichtdoor MARC33 » 14 Jun 2017, 20:38

Wat vinden jullie van Slick 50 .?
Motoren 2 x D4 260 pk Volvo penta 7 jaar oud .
Is het aan te raden om dit product bij bootmotoren te gebruiken ? Draaien niet alle dagen .
Ik gebruik dit al jaren bij auto motoren en mijn auto doe ik gewoonlijk weg als ze meer dan 300.000 km hebben gelopen en gaan al draaiende weg . Gewoonlijk hebben ze dan 2 of 3 keer een behandeling gehad . Alle 80.000 a 100.000 km .
Gebruik al van in het begin Startron ,product bij de brandstof .volvo dealer raadde me dat aan !
Marc
MARC33
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Product bij motorolie

Berichtdoor Roelof » 15 Jun 2017, 01:24

Persoonlijk zie ik er geen heil in, niet voor een bootmotor en ook niet voor een auto.
Motor oliën zijn van dusdanige kwaliteit en gedoopt dat dergelijke toevoegingen niet nodig zijn.
Als het echt een verbetering voor de olie zou zijn zouden de A merken het allang in het assortiment hebben opgenomen en een nog specialere (en duurdere) olie op de markt hebben gebracht met dergelijke (teflon?) toevoegingen.

Eventueel kun je eens bij de importeur navragen maar die is bevooroordeeld.
Ik verwacht dat hij komt met een verhaal dat het zelfs nog beter is voor de motor ivm deellast, langdurige stilstand enz.
Laat je niet om de tuin leiden.
Een automotor met 300000 km is niet bijzonder zolang het onderhoud maar op tijd en correct wordt uitgevoerd, daar helpt geen toevoeging aan.
Auto's roesten sneller kapot dan dat de motor versleten is .

Ik denk dat het een gevoelskwestie is: je gelooft er in of niet
Als je er in gelooft en het geld er voor over hebt, waarom niet ?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten