Welke motor nodig

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Welke motor nodig

Berichtdoor Lisa » 04 Jun 2017, 13:52

Halo. Wij zijn naar een motorboot aan het zoeken om te gaan genieten van ons pensioen. We zoeken een stalen schip van ongeveer 12 a 13 meter lengte.
Wat wij nu tegenkomen zijn schepen van dezelfde lengte met ongeveer een gemiddelde waterverplaatsing van 11-12 ton. Nu komen we boten tegen met motoren bijv. 106 pk met 4 cylinders en een gelijke boot met motor 85pk met 5 cylinders. ook nog met 6 cylinders etc. Is er iemand op dit forum die ons kan uitleggen wat het verschil is en wat goed en niet goed is. Ik bedoel en ik ben een leek is dan voor een 12.50 meter boot 85pk en 4 cylinders niet een te kleine motor en dan denk ik aan stroming etc.
U leest het waarschijnlijk al, wij zijn leken op het gebied van motoren maar we willen graag van andere mensen horen als van een verkoper want voor hen is het altijd ok en super.
hartelijk dank alvast voor uw antwoord.
Lisa
Lisa
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 Jun 2017, 12:34
ligplaats:
info:

Re: Welke motor nodig

Berichtdoor Klaver vier » 04 Jun 2017, 22:12

Hoi Lisa al de motoren zijn groot genoeg
volgens mij
Vaak loopt een motor met meer cilinders wat rustiger
Ik weet dat er hier op het forum mensen zijn die gaan zeggen de motor is veel te groot maar ik deel die mening niet
Wij hebben een boot van 11,60meter met 135 pk en mij bevalt het prima
Ik vindt het wel lekker als je moet stoppen dat het dan ook vlot gaat
Je hebt het vermogen vaak helemaal niet nodig maar als je het nodig hebt is het wel lekker als je het ook hebt.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Welke motor nodig

Berichtdoor Noordvaarder » 04 Jun 2017, 23:02

Klaver vier schreef:Ik weet dat er hier op het forum mensen zijn die gaan zeggen de motor is veel te groot maar ik deel die mening niet
Wij hebben een boot van 11,60meter met 135 pk en mij bevalt het prima