Re: probleem brandstofpomp om636
Geplaatst: 20 Mrt 2018, 12:58
Mijnheer de Beer, denk dat je er iets te simpel over denkt !
De krukas moet de eerste cilinder op FB staan komt overeen met 28 graden voor het bovenste dode punt van de eerste cilinder (vierde cilinder in tuimelen).
Alle hoge en lage druk en vacuüm leidingen verwijderen inclusief vervroeger stangetje.
Vier moeren van de aansluitflens en de achtersteun verwijderen.
Pomp naar achter uit het aandrijftandwiel trekken.
Niewe pomp op tijd zetten (Merkteken op de voorkant van de pomp moet overeen staan met een afwijkende tand van het fijnvertande aandrijf rondsel)
Schuif de pomp terug op zijn plaats zonder de pomp nokkenas te verdraaien (valt niet mee) draai de vier flens moeren er terug op.
Demonteer de persklephouder van de eerste cilinder en verwijder de inhoud, draai de houder weer terug en monteer de lagedruk brandstof leidingen.
Bedien de opvoerpomp met de hand er spuit nu brandstof uit de persklep houder, is dit niet het geval dan draai je de krukas een klein stukje tegen de draairichting terwijl je blijft pompen.
Tot deze volop brandstof geeft, nu weer in de draairichting draaien tot de brandstof stopt, en wel zo dat je de bolle meniscus op de klephouder met je finger weg veegt, deze in 2 tot 3 seconden weer terug komt !
Nu aflezen waar de merktekens op krukas (vliegwiel of poly) staan.
De flens moeren op lossen en de pomp in zijn sleuf gaten dus danig verdraaien dat bij herhaling van de hierboven beschreven procedure de merktekens en het opkomen van de bel met elkaar overeen komt.
Hoop dat je iets van mijn verhaal snapt, ben in principe best bereid je the helpen, als het niets mag kosten zal je moeten wachten tot dat ik met de boot in Alphen aan de Rijn ben en dat kan nog wel even op zich laten wachten, moet het sneller dan zal je, mijn reiskosten met de auto moeten vergoeden !
Neem ook aan dat er wel iemand in de buurt is te vinden.
Gr en succes Wolf1
De krukas moet de eerste cilinder op FB staan komt overeen met 28 graden voor het bovenste dode punt van de eerste cilinder (vierde cilinder in tuimelen).
Alle hoge en lage druk en vacuüm leidingen verwijderen inclusief vervroeger stangetje.
Vier moeren van de aansluitflens en de achtersteun verwijderen.
Pomp naar achter uit het aandrijftandwiel trekken.
Niewe pomp op tijd zetten (Merkteken op de voorkant van de pomp moet overeen staan met een afwijkende tand van het fijnvertande aandrijf rondsel)
Schuif de pomp terug op zijn plaats zonder de pomp nokkenas te verdraaien (valt niet mee) draai de vier flens moeren er terug op.
Demonteer de persklephouder van de eerste cilinder en verwijder de inhoud, draai de houder weer terug en monteer de lagedruk brandstof leidingen.
Bedien de opvoerpomp met de hand er spuit nu brandstof uit de persklep houder, is dit niet het geval dan draai je de krukas een klein stukje tegen de draairichting terwijl je blijft pompen.
Tot deze volop brandstof geeft, nu weer in de draairichting draaien tot de brandstof stopt, en wel zo dat je de bolle meniscus op de klephouder met je finger weg veegt, deze in 2 tot 3 seconden weer terug komt !
Nu aflezen waar de merktekens op krukas (vliegwiel of poly) staan.
De flens moeren op lossen en de pomp in zijn sleuf gaten dus danig verdraaien dat bij herhaling van de hierboven beschreven procedure de merktekens en het opkomen van de bel met elkaar overeen komt.
Hoop dat je iets van mijn verhaal snapt, ben in principe best bereid je the helpen, als het niets mag kosten zal je moeten wachten tot dat ik met de boot in Alphen aan de Rijn ben en dat kan nog wel even op zich laten wachten, moet het sneller dan zal je, mijn reiskosten met de auto moeten vergoeden !
Neem ook aan dat er wel iemand in de buurt is te vinden.
Gr en succes Wolf1