probleem brandstofpomp om636

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Wolf1 » 20 Mrt 2018, 12:58

Mijnheer de Beer, denk dat je er iets te simpel over denkt !
De krukas moet de eerste cilinder op FB staan komt overeen met 28 graden voor het bovenste dode punt van de eerste cilinder (vierde cilinder in tuimelen).
Alle hoge en lage druk en vacuüm leidingen verwijderen inclusief vervroeger stangetje.
Vier moeren van de aansluitflens en de achtersteun verwijderen.
Pomp naar achter uit het aandrijftandwiel trekken.
Niewe pomp op tijd zetten (Merkteken op de voorkant van de pomp moet overeen staan met een afwijkende tand van het fijnvertande aandrijf rondsel)
Schuif de pomp terug op zijn plaats zonder de pomp nokkenas te verdraaien (valt niet mee) draai de vier flens moeren er terug op.
Demonteer de persklephouder van de eerste cilinder en verwijder de inhoud, draai de houder weer terug en monteer de lagedruk brandstof leidingen.
Bedien de opvoerpomp met de hand er spuit nu brandstof uit de persklep houder, is dit niet het geval dan draai je de krukas een klein stukje tegen de draairichting terwijl je blijft pompen.
Tot deze volop brandstof geeft, nu weer in de draairichting draaien tot de brandstof stopt, en wel zo dat je de bolle meniscus op de klephouder met je finger weg veegt, deze in 2 tot 3 seconden weer terug komt !
Nu aflezen waar de merktekens op krukas (vliegwiel of poly) staan.
De flens moeren op lossen en de pomp in zijn sleuf gaten dus danig verdraaien dat bij herhaling van de hierboven beschreven procedure de merktekens en het opkomen van de bel met elkaar overeen komt.

Hoop dat je iets van mijn verhaal snapt, ben in principe best bereid je the helpen, als het niets mag kosten zal je moeten wachten tot dat ik met de boot in Alphen aan de Rijn ben en dat kan nog wel even op zich laten wachten, moet het sneller dan zal je, mijn reiskosten met de auto moeten vergoeden !
Neem ook aan dat er wel iemand in de buurt is te vinden.
Gr en succes Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Berenbootje » 10 Apr 2018, 15:42

Goedemiddag Wolf1,

Inmiddels na veel lezen, kijken en onderzoek naar mijn mening weer een stap verder. Het blijkt dat ik een soort "spiekoog"op mijn vliegwielkast heb zitten waardoor ik met behulp van een zaklamp de letters FB (inspuitmoment) gevonden heb na ronddraaien (ook OT -bovenste dode punt) Vandaar wellicht dat ik niets heb kunnen vinden op mijn poelie qua merktekens Dus F|B is nu zichtbaar via mijn spiekoog op het vliegwiel.
Nu aan de slag met het op tijd zetten van de pomp. Op het tandwiel van mijn pomp zit een merkteken (een streepje). Ik neem aan dat u hier bedoelt het merkteken aan de voorkant van de pomp. Deze moet dus gelijk staan met een afwijkend tand van het fijnvertande aandrijfrondsel. Hierover gaat nu mijn vraag namelijk wat is het fijnvertande aandrijfrondsel? Voordat ik mijn pomp monteer aan mijn motorblok gaat er over het tandwiel van mijn pomp een soort ring(met tandwielen aan de binnenkant). Bedoelt u met deze ring de fijnvertande aandrijfrondsel?
Mijn pomphuis zelf heeft geen merkteken waarop ik het merkteken van het tandwiel gelijk op zou kunnen zetten, althans deze heb ik niet kunnen vinden.

Voordat ik met uw werkwijze begin van gebruik van de opvoerpomp zal ik dit eerst zeker moeten weten.

Ik neem aan dat het verdraaien van de pomp met de bouten vast de fijnafstelling betreft. Echter lijkt mij dit niet altijd een nauwkeurige benadering namelijk 2 a 3 seconden. Is dit niet met merktekens op te lossen?

vriendelijke groet,

Berenbootje
Berenbootje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2017, 08:26
ligplaats: Bilderdam
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Wolf1 » 11 Apr 2018, 19:52

Afbeelding
Mijnheer Berenboot de manier dat u beslag legt op mijn tijd, begint me eigenlijk een beetje te vervelen.
U neemt niet de moeite om te lezen, het verhaal van de terugkerende meniscus na 3 seconden heeft u niet begrepen !
De aanname uwerzijds betreffende de nauwkeurigheid zijn niet terecht, de hoge eisen aan het op tijd zetten van deze pomp, eist de beschreven werkwijze.
Ik ben nu bijna een jaar met u bezig en zie eigenlijk geen enkele door u gemaakte vordering.
Als u dingen niet duidelijk zijn hoeft u maar te reageren en we probeerde u weer verder te helpen, ook dat doet u niet !
Ik heb u zelfs aangeboden u terplaatse te helpen, heb van mijn vrouw gehoord dat u een bel poging gedaan heeft, maar dat is nu inmiddels een maand geleden.
Heb het gevoel dat ik aanmerkelijk meer energie in het OM verhaal heb gestoken dan u.
Zodra u van plan bent er werkelijk iets aan te doen hoor ik het wel weer.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Berenbootje » 11 Apr 2018, 21:51

Excuses, ik wist niet dat ik u tot last was.

Over en uit!
Berenbootje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2017, 08:26
ligplaats: Bilderdam
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Klaver vier » 11 Apr 2018, 21:58

Niets te danken hoor Wolf1 dat u mij zo netjes geholpen hebt.
En dan zeker straks zeggen dat Wolf1 bot reageert,nou ik denk daar heel anders over en vindt het super bot van Berenbootje.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten