probleem brandstofpomp om636

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Berenbootje » 30 Mei 2017, 21:46

Goedenavond leden,

In mijn boot ligt een Mercedes om636, volgens mij met een bosch pes4 pomp.
Het is mij niet duidelijk waarom er geen diesel uit mijn 4 aansluitpunten voor de hogedrukleidingen komt wanneer ik start.
Mijn brandstoffilter is ontlucht alsmede mijn brandstofpomp zelf middels de 2 schroefjes(moertjes) aan de voorkant.
Aanvullend is mij niet duidelijk hoe mijn stopknop op de pomp moet staan om brandstof door te laten. Hij staat standaard recht. Hij kan 2 kanten op waarvan 1 verder.
Mijn opvoerpomp geeft veel weerstand (na pompen) en staat vastgedraaid.

Hoe ik ook start er komt geen brandstof uit mijn leidingen of aansluitpunten, wat doe ik niet goed?

vriendelijke groet,

berenbootje
Berenbootje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2017, 08:26
ligplaats: Bilderdam
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor joey » 31 Mei 2017, 15:45

hallo berenbootje,

het hendeltje moet recht op staan om te draaien, bij mij trekt er een kabel het hendeltje naar de achterkant van de motor toe om te stoppen,

gr joey
joey
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 02 Nov 2016, 16:31
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: brielle
info: Den boer en muller 920

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Wolf1 » 31 Mei 2017, 17:02

Als de pomp niet in stop positie staat zitten de pomp elementen vast door water of heel lang stil staan !
wanneer je het zij deksel van de pomp demonteert kan je zien of de pompelementen bewegen.
Is dit niet het geval kom je maar terug helpen we je door het probleem.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Berenbootje » 11 Jul 2017, 20:23

Goedenavond wolf1,

Inmiddels tijd gevonden om te doen wat u aangaf. De veertjes bewegen wanneer ik start, alle 4 bewegen ze.
Echter op nr. 4, de meest linker als je voor de pomp staat, voel ik daadwerkelijk druk en brandstof(klein beetje) als ik mijn vinger op de aansluiting van de hoge druk leiding leg.bij de overige 3 voel ik geen druk en komt er geen brandstof uit.
Ik heb wel opnieuw druk op moeten bouwen met mijn opvoerpomp, (na 2 maanden) is dat normaal Of duid dit dan toch op lucht. Echter lijkt mij dat dit niet het probleem is dat 4 wel wat doet en 1tm3 niet?

Graag ontvang ik uw advies.

Vriendelijke groet,

Berenbootje
Berenbootje
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2017, 08:26
ligplaats: Bilderdam
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Wolf1 » 11 Jul 2017, 23:06

De veren zullen wel bewegen ! Maar in de veren zitten de plunjers, bewegen die ook ?
Je ziet de stel kwadranten, als je nu het stop handel beweegt verdraaien nu deze kwadranten ?
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor varg » 11 Jul 2017, 23:30

Berenbootje schreef:Goedenavond wolf1,

Echter op nr. 4, de meest linker als je voor de pomp staat, voel ik daadwerkelijk druk en brandstof(klein beetje) als ik mijn vinger op de aansluiting van de hoge druk leiding leg.


Ik heb altijd geleerd dat je NOOIT je vinger of iets anders van jezelf, voor een hogedrukleiding moet houden! Dat kan werkelijk dodelijk zijn! de brandstof wordt door je huid in je systeem gespoten....Wolf...zeg dat ie daarmee ophoudt aub!
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Roelof » 12 Jul 2017, 00:00

Arnold heeft gelijk, de huid NOOIT blootstellen aan mogelijke hogedruk vloeistoffen.
Als het fout gaat kan het aanvoelen als een wespen steek maar je kunt binnen 24 uur met zware bloedvergiftiging in het ziekenhuis zitten....

Als je wilt testen, houdt dan een schoon stuk papier oid voor de HD leiding, dan zie je ook waar iets uitkomt.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Wolf1 » 12 Jul 2017, 06:56

varg schreef:Ik heb altijd geleerd dat je NOOIT je vinger of iets anders van jezelf, voor een hogedrukleiding moet houden! Dat kan werkelijk dodelijk zijn! de brandstof wordt door je huid in je systeem gespoten....Wolf...zeg dat ie daarmee ophoudt aub!
Arnold

Denk het niet ! Toen ze je wat geprobeerd hebben te leren, heb je niet goed opgelet !
Druk is weerstand, niet meer en niet minder, dus als de verstuiver gedemonteerd is (de weerstand veroorzaker) is er geen druk meer.
Bij de meeste gewone mensen lossen je handen niet op, in gasolie.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor Sambeek » 12 Jul 2017, 07:53

Hoi,

Hoe moet ik dat dan zien als ze verstuivers op een testbank testen?
Pompen ze de druk toch op om te kijken bij hoeveel druk de verstuiver begint te vernevelen?
Verstuiver zit dan niet meer in cilinder.
Mijn verstuivers mogen pas vernevelen bij +/-260Bar.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: probleem brandstofpomp om636

Berichtdoor varg » 12 Jul 2017, 08:51

Dank je Wolf, inderdaad was ik er in die jaren niet altijd met mijn hoofd bij! Hoe wist u dat? :lol:
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten