Schroef voor Volvo Penta MD11C

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor Helly11 » 29 Mei 2017, 20:50

Oke bedankt! Duidelijk dat vooruit varen betekent dat de keerkoppeling ook echt in zijn vooruit staat.

Maar hoe weet ik zeker dat de keerkoppeling in zijn vooruit staat? Hoe zie ik dat?
Helly11
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 23:32
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor eagle » 29 Mei 2017, 21:04

eagle schreef:Volvo Penta Keerkoppeling MS(B):
Bediening: "Vooruit" = Tegen de klok in. (Van boven gezien)
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor Helly11 » 29 Mei 2017, 21:12

Dank je wel.. maar vanaf waar moet je dan kijken? Ik heb een filmpje gemaakt van hoe het nu is: https://goo.gl/photos/GjYs1E7o33PWuki69
Volgens mij is dit dus niet correct hoe het nu is.
Helly11
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 23:32
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor eagle » 29 Mei 2017, 21:53

Fimpje gezien; Dat was een goed idee..

De bediening is inderdaad nu verkeerd!
Dat moet worden gewijzigd in de Morse-control.

Bij de keerkoppeling komt de kabel van achter. Om Vooruit te schakelen moet hij daar naar voren Duwen (langer worden).
Dat betekent dat de schakelkabel in de Morse-control bij het Vooruit schakelen moet worden Ingedrukt (korter worden).

In de Morse-control zijn er voor het schakelen Twee armen, aan elke kant van het midden Een. In Vrij staan ze allebij horizontaal.
Bij Vooruit schakelen gaat de ene arm naar beneden, en de andere naar boven.

Op dit moment zit de kabel aan de arm die naar boven gaat (trekt). Hij moet echter aan de andere arm, die naar beneden gaat (drukt).

Tevens moet de slag kloppen; Bij Te Weinig schakelt de koppeling niet goed. Bij Te Veel kan de Morse-control niet doorschakelen naar Gas Geven.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor Helly11 » 29 Mei 2017, 23:19

eagle schreef:Fimpje gezien; Dat was een goed idee..

De bediening is inderdaad nu verkeerd!
Dat moet worden gewijzigd in de Morse-control.

Bij de keerkoppeling komt de kabel van achter. Om Vooruit te schakelen moet hij daar naar voren Duwen (langer worden).
Dat betekent dat de schakelkabel in de Morse-control bij het Vooruit schakelen moet worden Ingedrukt (korter worden).

In de Morse-control zijn er voor het schakelen Twee armen, aan elke kant van het midden Een. In Vrij staan ze allebij horizontaal.
Bij Vooruit schakelen gaat de ene arm naar beneden, en de andere naar boven.

Op dit moment zit de kabel aan de arm die naar boven gaat (trekt). Hij moet echter aan de andere arm, die naar beneden gaat (drukt).

Tevens moet de slag kloppen; Bij Te Weinig schakelt de koppeling niet goed. Bij Te Veel kan de Morse-control niet doorschakelen naar Gas Geven.




Gr, Eagle



Ontzettend bedankt!!!
De morse control was vorige week door een monteur omgezet. Dit moet dan weer terug in de oude positie. Dan schakelt hij dus weer zoals het moet. De monteur zei namelijk dat de schroef inderdaad anders had moeten zijn maar dat de keerkoppeling andersom kan werken. En uit bovenstaande berichten begrijp ik dat dit niet slim is.

Alleen dan is de schroef toch echt verkeerd. Want als ik de Morse weer goed zet dan gaat de boot achteruit als ik hem in zijn vooruit zet. Dus de rechtsdraaiende schroef moet een linksdraaiende worden....erg balen want ik moet weer een schroef gaan kopen van 500 euro :?
Helly11
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 23:32
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor eagle » 29 Mei 2017, 23:32

We hebben misschien wel een goede gebruikte schroef voor je...

Wat voor schip heb je? Schroefas diameter?(25 of 30). Conus 1:10 of 1:20?
eagle
 
Berichten: 978
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor Helly11 » 30 Mei 2017, 08:38

eagle schreef:We hebben misschien wel een goede gebruikte schroef voor je...

Wat voor schip heb je? Schroefas diameter?(25 of 30). Conus 1:10 of 1:20?


Het is een Reddingssloep merk: Viking
Hier aantal foto's: https://goo.gl/photos/uqvHBsuJDsvo1koS9

De schroef die er nu onder zit is een Allpa E13. 3-blads. 15x12 25 mm rechts.
Maar deze paste niet helemaal lekker. Hij schoof niet helemaal door. De bout pasten er net op.

Hier zie je hoe hij nu gemonteerd zit: https://goo.gl/photos/LMvT43B2KJJ4Tm579
Helly11
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 23:32
ligplaats:
info:

Re: Schroef voor Volvo Penta MD11C

Berichtdoor broekerhaven » 30 Mei 2017, 17:46

[/quote]


Ontzettend bedankt!!!
De morse control was vorige week door een monteur omgezet. Dit moet dan weer terug in de oude positie. Dan schakelt hij dus weer zoals het moet. De monteur zei namelijk dat de schroef inderdaad anders had moeten zijn maar dat de keerkoppeling andersom kan werken. En uit bovenstaande berichten begrijp ik dat dit niet slim is.

Alleen dan is de schroef toch echt verkeerd. Want als ik de Morse weer goed zet dan gaat de boot achteruit als ik hem in zijn vooruit zet. Dus de rechtsdraaiende schroef moet een linksdraaiende worden....erg balen want ik moet weer een schroef gaan kopen van 500 euro :?[/quote]


wie heeft jou die schroef verkocht?
diegene is verantwoordelijk voor een andere juiste schroef.
als ik het zo een beetje lees is het via die 'monteur'gegaan , correct me if i'm wrong.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten