Oke bedankt! Duidelijk dat vooruit varen betekent dat de keerkoppeling ook echt in zijn vooruit staat.
Maar hoe weet ik zeker dat de keerkoppeling in zijn vooruit staat? Hoe zie ik dat?
eagle schreef:Volvo Penta Keerkoppeling MS(B):
Bediening: "Vooruit" = Tegen de klok in. (Van boven gezien)
eagle schreef:Fimpje gezien; Dat was een goed idee..
De bediening is inderdaad nu verkeerd!
Dat moet worden gewijzigd in de Morse-control.
Bij de keerkoppeling komt de kabel van achter. Om Vooruit te schakelen moet hij daar naar voren Duwen (langer worden).
Dat betekent dat de schakelkabel in de Morse-control bij het Vooruit schakelen moet worden Ingedrukt (korter worden).
In de Morse-control zijn er voor het schakelen Twee armen, aan elke kant van het midden Een. In Vrij staan ze allebij horizontaal.
Bij Vooruit schakelen gaat de ene arm naar beneden, en de andere naar boven.
Op dit moment zit de kabel aan de arm die naar boven gaat (trekt). Hij moet echter aan de andere arm, die naar beneden gaat (drukt).
Tevens moet de slag kloppen; Bij Te Weinig schakelt de koppeling niet goed. Bij Te Veel kan de Morse-control niet doorschakelen naar Gas Geven.
Gr, Eagle
eagle schreef:We hebben misschien wel een goede gebruikte schroef voor je...
Wat voor schip heb je? Schroefas diameter?(25 of 30). Conus 1:10 of 1:20?
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten