schuim in expantievat

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

schuim in expantievat

Berichtdoor mazorro » 26 Mei 2017, 21:23

hallo Beste:een probleempje.bij mijn indenor diesel-peugeot heb ik de warmtewisselaar gedemonteerd en gereinigd.Na montage en bij het laten draaien van de motor maakt die schuim aan in de expansievat en spuit die dat schuim naar buiten langs de dop.Voor die demontage had ik geen probleem.Bij wat hoger toerental maakt hij meer schuim aan.Zou het kunnen dat hij ergens lucht opzuigt langs de slangen of langs de warmtewisselaar? De temperatuur loopt niet op bij draaien.MVG mazorro.
mazorro
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 21:07
ligplaats: Paal,NED.
info:

Re: schuim in expantievat

Berichtdoor Meijer1980 » 27 Mei 2017, 10:47

klinkt een beetje raar misschien, maar reinigingsmiddel achtergebleven / spoelen systeem nodig ?
ontluchten goed gegaan ?
koelwater gemixed en reactie door draaien waterpomp schuim maken ? het zou niet kunnen dat je voorheen geen problemen had en nu iets mankeert (zeg nooit nooit, maar gaan we niet van uit)

even ervoor zorgen dat je van A naar B zeker bent dat er niets is waar je aan twijfelt...

mvg jacob
life is a sh*t sandwich, and we all have to take a bite... 8-)
Gebruikers-avatar
Meijer1980
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 Apr 2017, 23:51
Woonplaats: Rilland
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: schuim in expantievat

Berichtdoor mazorro » 28 Mei 2017, 22:12

Hallo beste :ik ga dees week de binnenkoeling eens goed doorspoelen maar ik denk dat ik gevonden heb waar het aan ligt.Ik heb namelijk koelwater bijgevuld bij een andere anti-gel die nog in het motorblok was wat eventueel een chemische reactie teweegbracht,vandaar denk ik het schuim.Ik laat nog wel iets weten.mvg mazorro
mazorro
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 Mei 2017, 21:07
ligplaats: Paal,NED.
info:


Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten